Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Mette!

Jeg skulle prøve uten p piller en stund for å se om humørsvingningene ble bedret. Det ble de ikke.(Sliter også psyk, så da kommer det vel bare av det)

Har derfor begynt på igjen med P piller. Har tidligere brukt Trionetta28. Den har jeg vært kjempe fornøyd med. (Har hatt mellomblødninger med andre merker, men ikke med denne.) Men legen og jeg ble eninge om å prøve Yasmin28. Har nå tatt ett brett og har blødd mye, har/har hatt veldig vondt i magen.

Vet at dette kanskje går over, men ønsker allikevel å gå tilbake til Trionetta28. Siden jeg vet at de fungerer.

Så det jeg lurer på, må jeg "gjøre ferdig" de 3 mnd av Yasmin. Har altså bare tatt ett brett nå.

Skal ta siste pille på brettet i morgen, og skal evnt begynne med "sukkerpillene" på Onsdag.

* Så bør jeg ta ut alle 3 brettene, eller kan jeg bare starte rett på Trionetta etter dette brettet.

* Når skal jeg starte på med Trionetta? Skal jeg begynne på Onsdag, da jeg skulle tatt 1. Sukkerpille av Yasmin 28. Eller skal jeg ta ferdig sukker pillene, og starte med Trionetta da jeg egentlig skulle tatt 1. pille av Yasmin igjen.

(Sorry at dette ble litt mye og innviklet, men jeg er ikke alltid så flinktil å formulere meg:)

Ha en fin dag!

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164253-bytte-fra-yasmin-til-trionetta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet er helt greit det.

Jeg var også mer fornøyd med Trinordiol (temmelig lik Trionetta) enn Yasmin. Du trenger ikke ta alle 3 brettene. Men det er lurt å fullføre et brett før man bytter (men det hadde du vel gjort?).

Teoretisk sett skal Yasmin gi færre bivirkninger enn mange andre p-pille-merker, men det funker ikke likt for alle. Så man må bare finne det som passer best.

En annen ting du kan vurdere er jo p-ring (nuvaring), p-plaster eller p-stav (implantat som legges under huden).

Spørsmålet er helt greit det.

Jeg var også mer fornøyd med Trinordiol (temmelig lik Trionetta) enn Yasmin. Du trenger ikke ta alle 3 brettene. Men det er lurt å fullføre et brett før man bytter (men det hadde du vel gjort?).

Teoretisk sett skal Yasmin gi færre bivirkninger enn mange andre p-pille-merker, men det funker ikke likt for alle. Så man må bare finne det som passer best.

En annen ting du kan vurdere er jo p-ring (nuvaring), p-plaster eller p-stav (implantat som legges under huden).

Hei!

Takk for svar:)

Jeg har tatt ut brettet i morgen ja:)

Takk for tipsene om p-ring osv! Skal titte litt på nettet om info om de.

Tusen takk Gemini.

Klem,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...