Gjest Tetra-lurern Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hei! Er en gutt på 20 år som nettopp har fått utskrevet tetracycliner (mot akne på ryggen) som jeg skal gå på i en 8 ukers periode... I den anledning har jeg et par spørsmål: 1. Jeg har søkt litt rundt ang. tetracycliner & alkohol, og det virker som om det ikke skulle være noe problem.. Men det står jo alltid "alkohol i moderate mengder" - hva med en skikkelig fyllekule da? Hender det blir by-turer nå og da, og jeg er langt i fra edru når jeg kommer hjem! Drikker stort sett øl hele kvelden da om det skulle ha noe å si.. 2. Jeg fikk beskjed av legen min om at yoghurt kunne hjelpe mot eventuelle mageproblemer... På pakningen står det i midlertid at tabelettene ikke skal inntas sammen med melkeprodukter.. Burde jeg spise yoghurt i det hele tatt i løpet av doseringsperioden da?? Spiser det ikke til vanlig, men hvis det hjelper å spise litt av det i løpet av dagen, så gjør jeg jo selvfølgelig det.. 3. Jeg trener et par ganger i uka, og etter hver trening så pleier jeg å lage meg en proteinshake (eggeprotein-pulver).. Kan jeg fremdeles gjøre dette under behandlingen? Leste ett sted at tetracycliner kunne være proteinsyntesenedbrytende eller noe i den duren, og er da litt usikker på om jeg kan ta proteinpulver? 4. Behandlingstiden jeg har fått oppgitt av legen er 8 uker... Hvis jeg ikke har blitt bedre til den tid, er det noe i veien for at jeg selv kan utvide den perioden i f.eks. 4 uker til?? Jeg har nok tabeletter til det.. Jeg ser at noen steder står det at optimal behandlingstid kan være 6-8 mnd, hvorfor har jeg ikke fått lenger anbefaling da?? Og hva om jeg etter f.eks. 8 uker _har_ blitt bedre, dvs. kvisene er borte, vil det da kunne hjelpe å fortsette i noen uker ekstra for å få bedre utbytte av medisinen, eller bør jeg slutte omgående da?? På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164308-tetracyclin-alkohol-og-protein/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest så vet du det Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Ja du kan ta tertracykliner og drikke alkohol. Det bør ikke være noe problem. Du kan også spise hva du vil. Du kan leve livet ditt helt som vanlig. Vet ikke hvorfor du ikke fikk en lenger kur, men kanskje ikke akne'en på ryggen din er så ille? Jeg gikk på tetracykliner i 4 år jeg. Aldri hatt en eneste bivirkning, spist akkurat hva jeg ville, og hatt ganske mange fyllekuler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164308-tetracyclin-alkohol-og-protein/#findComment-1066684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mave Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Ja du kan ta tertracykliner og drikke alkohol. Det bør ikke være noe problem. Du kan også spise hva du vil. Du kan leve livet ditt helt som vanlig. Vet ikke hvorfor du ikke fikk en lenger kur, men kanskje ikke akne'en på ryggen din er så ille? Jeg gikk på tetracykliner i 4 år jeg. Aldri hatt en eneste bivirkning, spist akkurat hva jeg ville, og hatt ganske mange fyllekuler. Spørsmål til: så du vet det! 4år??? Hvorfor det om jeg tør spør? Var det ikke virkning før eller? Spør fordi at jeg har brukt tablettene i noen uker... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164308-tetracyclin-alkohol-og-protein/#findComment-1067711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest så vet du det Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Spørsmål til: så du vet det! 4år??? Hvorfor det om jeg tør spør? Var det ikke virkning før eller? Spør fordi at jeg har brukt tablettene i noen uker... Hei, slapp av du trenger ikke vente 4 år før det virker. Det virket på meg en månede tror jeg, og så lenge du går på disse tablettene holder huden seg bra, men så fort du slutter igjen kommer som regel de gamle probleme tilbake. Derfor gikk jeg på dem så lenge. Men, til slutt fikk jeg beskjed av legen at jeg ikke fikk flere resepter, det er ikke helt bra for leveren å ta sånne tabletter over så lang tid egentlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164308-tetracyclin-alkohol-og-protein/#findComment-1067796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.