Gå til innhold

Tillitsvalgt på din jobb?

Anbefalte innlegg

heisann, lurer litt på følgende; er det en tillitsvalgt på din arbeidsplass?. Er det en kvinne eller en mann?. hvilke erfaringer har dere med deres tillitsvalgte, og tror du det er noen forskjeller på det å være kvinnelig eller mannelig tillitsvalgt?

hva forventer du av din tillitsvalgte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164318-tillitsvalgt-p%C3%A5-din-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jobber helger og kvelder

Da du ble ansatt; ble du ikke presentert for tillitsvalgt da? Er du organisert selv da?

Jo, jeg tror forresten jeg vet hvem det er. Jeg var ikke organisert, men så for ett år siden snakket jeg med en ansatt. Hun har med fagforeningen å gjøre. Jeg fikk påmeldingsskjema, og meldte meg inn. Det er nok henne... Men nå har vi omorganisering, så jeg vet ikke hvem som er det på den andre avdelingen.

Tror ikke det har noe med kjønn å gjøre, men om hva TV tør å si/ikke si.. Og alder. Folk har større respekt for eldre TVer. ; ) man forventer at TV skal stille opp og hjelpe ansatte når arbeidsforholdene ikke er som de skal, og aty de kan lovene sine... Og tør å si i mot ledelsen. De må ha bein i nesa og "baller".. Til og med de kvinnlige. hehe..

Er selv TV og VO.

Annonse

Er du foreslått?

Da må jeg be deg om å gjøre det motsatte av tillitsvalgte på min arbeidsplass - hun tror nenlig hun er utsendt av ledelsen for å vokte over oss vanlig dødelige, hun følger etter oss, synser og konkluderer, og rapporterer tilbake til ledelsen ved den minste lille "overtredelse".

F.eks når man prøver seg med litt humor som å svare lattermildt og ironisk "ne-hei" når du blir bedt om å gjøre noe. Da blir vedkommende kalt inn på teppet senere for å gjøre rede for sin innstilling på arbeidsplassen.

Dessuten er det viktig å ha en alliert blant de dødelige, en som kan fortelle deg alle overtrampene du ikke ser, og som du kan betro dine oppdagelser. Som etter et konfidensielt møte med ledelsen og en dødelig - da er det spennende for den allierte å få full innsikt i hva som foregikk her, slik at hun og tilitsvalgte kan sende megetsigende blikk og interne kommentarer til hverandre over bordet i lunsjen.

Arrg. Sorry, måtte bare få det ut. Trenger jeg å si at jeg ikke skal tilbae til denne arbeidsplassen etter endt permisjon?

Tror ikke det har noe med kjønn å gjøre, men om hva TV tør å si/ikke si.. Og alder. Folk har større respekt for eldre TVer. ; ) man forventer at TV skal stille opp og hjelpe ansatte når arbeidsforholdene ikke er som de skal, og aty de kan lovene sine... Og tør å si i mot ledelsen. De må ha bein i nesa og "baller".. Til og med de kvinnlige. hehe..

Er selv TV og VO.

VO....? Vara ordfører??

*hehe*

Er du foreslått?

Da må jeg be deg om å gjøre det motsatte av tillitsvalgte på min arbeidsplass - hun tror nenlig hun er utsendt av ledelsen for å vokte over oss vanlig dødelige, hun følger etter oss, synser og konkluderer, og rapporterer tilbake til ledelsen ved den minste lille "overtredelse".

F.eks når man prøver seg med litt humor som å svare lattermildt og ironisk "ne-hei" når du blir bedt om å gjøre noe. Da blir vedkommende kalt inn på teppet senere for å gjøre rede for sin innstilling på arbeidsplassen.

Dessuten er det viktig å ha en alliert blant de dødelige, en som kan fortelle deg alle overtrampene du ikke ser, og som du kan betro dine oppdagelser. Som etter et konfidensielt møte med ledelsen og en dødelig - da er det spennende for den allierte å få full innsikt i hva som foregikk her, slik at hun og tilitsvalgte kan sende megetsigende blikk og interne kommentarer til hverandre over bordet i lunsjen.

Arrg. Sorry, måtte bare få det ut. Trenger jeg å si at jeg ikke skal tilbae til denne arbeidsplassen etter endt permisjon?

Hei, det høres ut som om tv på din arbe.plass ikke kan eller gjør jobben sin.

Jeg har fått forespørsler ja, om jeg vil bli tv. Mange sier de vil organisere seg om jeg tar "jobben". Og det gjør jeg gjerne. Elsker å diskutere og har i flere år nå gått og irritert meg grønn over tv som ikke har fulgt opp og som ikke har gjort jobben sin. Så jeg gleder meg til å ta fatt egentlig. Mange ting å gripe fatt i, ikke minst å vise de uorganiserte fordelene ved å organisere seg. Det blir nemlig gjort mye urett hos oss. Og da spesielt mot oss damene. (jobber i et mannsdominert yrke).

men takk for tips om hvordan jeg IKKE skal være...;)

Hei, det høres ut som om tv på din arbe.plass ikke kan eller gjør jobben sin.

Jeg har fått forespørsler ja, om jeg vil bli tv. Mange sier de vil organisere seg om jeg tar "jobben". Og det gjør jeg gjerne. Elsker å diskutere og har i flere år nå gått og irritert meg grønn over tv som ikke har fulgt opp og som ikke har gjort jobben sin. Så jeg gleder meg til å ta fatt egentlig. Mange ting å gripe fatt i, ikke minst å vise de uorganiserte fordelene ved å organisere seg. Det blir nemlig gjort mye urett hos oss. Og da spesielt mot oss damene. (jobber i et mannsdominert yrke).

men takk for tips om hvordan jeg IKKE skal være...;)

Hm, jeg var litt ivrig der, mente egentlig verneombud. Ikke tillitsvalgt. Ikke at det gjør saken noe bedre, men.

Lykke til! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...