Gå til innhold

gruppeterapi


yoomee

Anbefalte innlegg

hei

noen som har erfaring med å gå i gruppeterapi?

skal begynne i en gruppe nå på dps, og gruer meg veldig. egentlig skulle jeg begynne i en gruppe for ungdommer. er 21 år. men så fant de ut at jeg ville være den sykeste i den gruppa, da jeg har en slvorlig personlighetsforstyrrelse i følge de. så de putta meg inn i en gruppe for folk som har slitt i flere år og hvor de fleste har pf. de andre er visst over 40-50 år i følge psykologen.

noen som har erfaringer som de vil dele ang gruppeterapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snoopy83

Jeg likte det ikke så godt. Fikk hele tiden følelsen av at de ikke likte at jeg snakket, og følte at jeg var til bry. Følte at de var sinte på meg etter selve terapien, og at de gikk å lo av det jeg hadde sagt.

Så hadde jeg ulike teorier på hvorfor det var noe galt med det jeg sa da.

Men jeg hadde kanskje godt av det, tross ubehaget?

Syns det var skikkelig teit i begynnelsen. Men det gikk over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått o gruppeterapi siden høst 2000, har mest gode erfaringer, det var gjennom gr.terapi jeg ble klar over mange av mine problemer, etter ca 3 år fikk jeg diagnosen pf.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg ville plasert en 20 åring sammen med 40-50 åringer, der har jeg en del dårlig erfaring fra min gruppe, jeg er selv 30 og i gruppa vår har 20- åringene sluttet etter ganske kort tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gruppeterapideltager

I 'min' gruppe var vi kun kvinner og med et aldersspenn på 10 år. Vi hadde noenlunde like livssituasjoner, slik at vi kunne skjønne hverandres problemstillinger. Tror det er lurt.

Men jeg tror kanskje det kunne vært en berikelse å ha med et par menn i gruppa, som var på samme nivå i livet som oss damene. Få inn litt input fra den andre sida, om dere skjønner.

Tror de fleste som deltok hadde glede av det. Vi treffes av og til fortsatt. Privat altså. Et par deltagere sluttet og jeg tror ikke de følte seg helt vel i gruppa. Hun ene var vel egentlig den friskeste av oss, og sluttet av den grunn. Hun andre var vel for tungt syk til å passe inn. Vi skjønte vel ikke hennes prpblemer selv om vi forsøkte. Derfor tror jeg de må legge mest jobb i sammensetning av gruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...