Gå til innhold

senskader av anorexia/bullemi


synd

Anbefalte innlegg

jeg er en mann på 30 år som for ca 12 år siden fik en slutt på min anorexi/bullemi jeg har fortiden lurt på hva som kan være enskader av en slik sykdom til orientering brukte jeg opp til 40 avføringstabeletter om dagen over ca 9mnd. siden klyster og oppkast jeg fikk besjedd om at fettvevet under mine kjinbein begynte og forsvinne og fikk en forklaring på dette og hva dette ville medføre jeg kom ut av min sykdom men i dag over 10 år etter slitter jeg med smerter i mageregionen og andre plasser i kroppen har vært hos lege med dette mange prøver er tatt men uten tegn til somatisk sykdom kan du fortelle meg om di senskader som kan komme ved en slik sykdom og hva avføringstabeletter gjør med en kropp over lengre tid på forhånd takk hilsen en mann som lurer og ikke for svar av sin egen lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære synd! Jeg forstår ditt spørsmål dithen at du tenker på senskader pga stort/misbruk av avføringsmidler. Mange plages av knip-og luftsmerter og stort forbruk skader tarmene og tømningsfunksjonene. Tarmene kan bli slappe og utvidete som igjen kan bidra til forstoppelse. Det blir en vondt sirkel som ofte er med på å opprettholde bruk av avføringsmidler. I tillegg oppleves ved bl.a. misbruk av avføringsmidler endring i elektrolytter- kroppens salter, vanligst hypokalemi. Hypokalemi kan gi forskjellige symptomer i forholdt til mange av kroppens viktigste organer som uregelmessig hjerteaktivitet,nevrologiske symptomer som trøtthet, kramper, slapphet, lammelser, irritabilitet videre symptomer nedsatt nyrefunksjon, økt vannlating og når det gjelder fordøyelsesapparatet fortoppelse, tarmslyng, oppkast og kvalme- for å nevne noe. Heldigvis er det slik at ved normal kost og adferd er som regel kroppen istand til å "reparere"/normalisere disse forskjellige funn og symptomer- men enkelte vil kunne bli plaget med senskader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...