Gå til innhold

Satt ut av luksusproblemer - Råd?


Gjest trassasa

Anbefalte innlegg

Gjest trassasa

Vil nødig virke sutrende eller støte noen, men trenger sårt gode råd. Luksusproblemer er som kjent også problemer.

Jeg har i noen år vært priviligert nok til å kjenne tre fantastiske gutter. Tre bestevenner som har vokst opp sammen og snakker om alt. A er en god venn og studiekamerat, B har jeg innledet et sporadisk "forhold" til, og C er en nær venn som er kjæreste med en av mine venninner (3 år, hun bor i utlandet).

Så forteller C at han er forelsket i meg, og har vært det en lengre tid. Har ikke sett ham på en stund, da vi bor i foskjellige byer. jeg visste at han likte meg bedre enn de fleste, og akkurat den følelsen er gjengjeldt, men jeg er ikke forelsket i ham. Kunne dog lett blitt det.

Og nå er jeg helt satt ut. Var fra før av ganske ustabil, nylig selvmordsforsøk osv. men fungerte både sosialt og i studier. Nå klarer jeg ikke spise eller sove eller tenke klart. Har bare vondt i magen og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har isolert meg i snart en uke. Dette er det eneste jeg tenker på. Det er svært få jeg kan snakke med dette om fordi alle hjemme kjenner kjæresten til C og alle på studiestedet kjenner A og B. Vet at min venninne mistenker at C liker meg, hun har til og med spurt han om det. Føler meg så utrolig kjip.

Er så fantastisk glad i alle fire, men er redd jeg må miste noen av dem. Så hva skal jeg si? Hva skal jeg gjøre? Kan dette forverre min tilstand eller hjelper det å tenke på "andre ting"? Er bare forvirret.

Setter stor pris på utenforståendes syn på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

C er en venn av deg, forelsket i deg, sammen med din venninne, og du er ikke forelsket i han.

Det logiske er selvfølgelig at du ikke roter deg borti C av 3 like logiske grunner.

a) Du er ikke forelsket i han - ergo er det ingen grunn til å rote deg borti han i utgangspunktet. Ikke som noe mer enn en venn.

B) Han er sammen med din venninne. Det er ikke spesielt lurt å involvere seg i et sånt drama.

c) I utgangspunktet er det heller ikke spesielt lurt å rote seg borti gode venner. Det kan fort ende med at du mister en venn.

Så med mindre jeg leste litt kjapt her og har oversett noe, så kan jeg egentlig ikke se problemet i utgangspunktet.

Håper i hvert fall at det ordner seg for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trassasa

C er en venn av deg, forelsket i deg, sammen med din venninne, og du er ikke forelsket i han.

Det logiske er selvfølgelig at du ikke roter deg borti C av 3 like logiske grunner.

a) Du er ikke forelsket i han - ergo er det ingen grunn til å rote deg borti han i utgangspunktet. Ikke som noe mer enn en venn.

B) Han er sammen med din venninne. Det er ikke spesielt lurt å involvere seg i et sånt drama.

c) I utgangspunktet er det heller ikke spesielt lurt å rote seg borti gode venner. Det kan fort ende med at du mister en venn.

Så med mindre jeg leste litt kjapt her og har oversett noe, så kan jeg egentlig ikke se problemet i utgangspunktet.

Håper i hvert fall at det ordner seg for deg! :)

takk for svar!

Har overhodet ingen planer om å gjøre noe som helst med ham. Jeg er bare rådvill når det gjelder hvordan og om jeg skal omgås og snakke med disse menneskene.

Jeg har da skam i livet. :-)

Og jeg som er så glad i såpeoperaer egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell C at det er fullstendig uaktuelt å gå inn i noe forhold fordi du ikke er forelsket i ham, og fordi du aldri kunne drømt om å bedra en venninne.

Minn C på at han har en flott kjæreste han burde holde seg til. Det er ikke pent å gå etter en annen jente når han er sammen med noen. Spesielt ikke sin kjærestes venninne.

Ta pause fra kontakten med C til hans følelser har roet seg. Du må kanskje også i framtiden legge vennskapet på et mindre "tett" nivå.

Gjør du dette har du tatt ansvar for det du har ansvar for, og kan forholde deg som før til A og B.

Hvordan dine venner vil opptre videre har ikke du kontroll over. Sørg bare for at du har vært 100% redelig. Resten er ikke ditt bord.

Jeg har hatt mange nære guttevenner. Når de har fått seg kjærester har det vært innlysende at vårt vennskap har måttet tones ned av respekt for kjæresten og forholdet de to har sammen. Slikt er alltid et tap, men det vil være et mye større tap å lage knute på tråden i forholdet til gode venner. Slik har jeg vunnet mange nye venninner.

Nå er jeg gift og vel bevart(?) og synes derfor det er lite natrurlig å ha for nære forhold til andre menn. Er så fornøyd med han jeg har.

Gjør det som er riktig og redelig i denne situasjonen. Prøv så å legge det til side og ikke krisemaksimere det hele. Du behøver ikke bli psykere av dette. Bare noen erfaringer rikere. Dette er slikt man modnes av når man handler riktig.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst, dette er ikke noe luksusproblem når det setter deg slik ut. Og det er kanskje der du bør begynne å nøste -hvorfor setter det deg slik ut? Det finnes ofte psykologer knyttet til studiestedet som kan ta imot studebnter for noen timer -kan du ikke forsøke å få noen timer så du har noen å snakke med som ikke kjenner noen av de involverte, og som har taushetsplikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trassasa

først og fremst, dette er ikke noe luksusproblem når det setter deg slik ut. Og det er kanskje der du bør begynne å nøste -hvorfor setter det deg slik ut? Det finnes ofte psykologer knyttet til studiestedet som kan ta imot studebnter for noen timer -kan du ikke forsøke å få noen timer så du har noen å snakke med som ikke kjenner noen av de involverte, og som har taushetsplikt?

takk.

tenkte faktisk ikke på at jeg kunne snakke med psykiateren om dette. Har for lengst brukt opp kvoten min på studenthelsetjenesten, men time på DPS om 1 uke.

Jippi!

*lettelse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...