Gutt20_! Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Heisann! Er en gutt på 20 år som har noen spørsmål om mitt hverdagsliv..! Har følgende ting å spørre og forklare om,bare det ikke blir for langt for dere: - Angst : Jeg har tildagsdato og har hatt altfor lenge,angst for omtrent alt jeg foretar meg,tør ikke gjøre ting andre gjør,og dette gjør meg slapp og uvillig til alt! Angstene er,prestasjonsangst,sosialangst(til tider),redd for å gå ut av huset ,hvis noen kamerater eller andre folk er utenfor..! Jeg tror dette kommer av at jeg ble mobbet,for en del år siden,hele barneskole tiden og litt av u.skole tiden. -Deperasjoner: Angsten har ført fram til at jeg har mye deperasjonstider,gråter omtrent hver dag..fordi jeg blir missunnelig og sjalu på alt og alle andre. Og det værste er at jeg ikke orker og tør å gjøre noe med dette Har hatt det slikt altfor lenge nå..er prat om 6-7år. Med engang jeg ser eller hører noe som andre gjør,som ikke jeg tør / orker å gjøre..begynner tårene å presse på..! - Muskelkramper: Når jeg til tider skal løfte meg,ta situps, eller stramme musklene i det hele tatt,så får jeg rykk og ristinger i hele kroppen..hele meg rister hvis jeg f.eks tar situps..! Kommer dette av at jeg er litt dårlig trent?! Kan nevne at jeg sliter litt emd ryggen ogsåå..! - Konsentrasjonsproblemer Når det gjelder meg å konsentrere meg om hva andre forklarer til meg..kan jeg egentlig bare glemme..jeg får med meg hva de sier,eller gjør jeg egentlig det? jeg bare glemmer det emd engang omtrent,ihvertfall hvis de skal forklare meg omting. F.eks når jeg drev å tok lappen,prøvde kjørelæreren å forklare meg ting..jeg satt bare der og sa "ja.." " jeg vet" osv. uten at jeg i det hele tatt klarte å få med meg hva han sa..! sorry at dette ble litt langt..men jeg vil så gjerne forklare noe om hvordan jeg har det..! Kan dette være sykdom alt dette her? Eller er det bare kroppen min som er utslitt av alt deperasjonen jeg har hatt / angsten..!håper på svar fra dere og fagpersonel siden jeg betaler for det..! Hilsen gutt20! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164414-daglivet-mitth%C3%A5per-p%C3%A5-svar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Post dette under psykiatri så får du kanskje noen gode svar. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164414-daglivet-mitth%C3%A5per-p%C3%A5-svar/#findComment-1068144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Du har god selvinnsikt; et veldig godt utgangspunkt for å få bukt med plagene dine. Høres ut som du har god grunn til å ha det vanskelig.Ofte blir det "onde sirkel". Angst, depresjon og konsentrasjonsvansker har ofte felles nevner, og jo vanskeligere du har det, jo vanskeligere blir det med "normale" sosiale relasjoner.. Hovedbehandling for deg bør være en profesjonell samtalepartner; helst psykolog eller psykiater; men kanskje er fastlegen mer enn bra nok.. Noen trenger å "bryte sirkelen" ved å bruke medisiner som "drahjelp" en periode på 6-12 måneder. Mosjon bør du fortsette med, og ellers sunn livsstil. Du bør ha absolutt forbud mot vanedannende medisiner, og helst ingen rusmidler for å klare hverdagen; dette gjør at sirkelen blir enda vanskeligere å bryte for deg.. Du bør ta godt med vitaminer; og mest viktig er trolig stort inntak av Omega-3; gjere 2 ss tran daglig og 2-3 rene omega-3 kapsler i tillegg. Pass på regelmessig søvn. Lær deg å ta vare på deg selv ved å ha god toleranse for plagene dine; kanskje har du enda bedre grunn til å ha disse plagene dine enn du tør å nevne her Det er vanlig at litt fysiske plager er sekundært til psykiske vansker; all bevegelse av kroppen kan komme litt i "urytme". Søk gjerne treningshjelp hos en vennlig og god fysioterapeut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164414-daglivet-mitth%C3%A5per-p%C3%A5-svar/#findComment-1072801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest somy Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Post dette under psykiatri så får du kanskje noen gode svar. Mvh HEI Du har det tøft skjønner jeg. Kan det tenkes at det er en sykdom? Gå til Akupunktur-diagnose, så kanskje han/ho kan hjelpe deg. Det hjlper meg. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164414-daglivet-mitth%C3%A5per-p%C3%A5-svar/#findComment-1101425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.