kira284 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hei. Har nettopp fått brev om at jeg skal inn til vurdering til en evnt operasjon. Noen som vet hvordan er slik vurdering foregår? Har et stort problem med at magen min henger etter slanking og fødsler, men er det noen fare for at jeg evnt kan si noe feil som gjør at jeg ikke får dekket operasjonen? Hvor strengt er det? Redd for å få drømmen knust. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164426-bukplastikk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest krist69 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 hei. kjenner meg godt igjen, jeg var også redd for at magen min ikke skulle være *ille nok*. ble vurdert først av en dame som mente *forkleet* ikke var stort nok - men så visste hun at hun var strengere enn mange andre, så hun hentet en overlege til for å se på meg - og hun andre mente jeg helt klart burde få det, ut fra en helhetsvurdering. det som talte for at jeg skulle få det, var jo dette med såkalt varig vektnedgang, var slank nok til at det passet inn i deres BMI. og at jeg på tross av vektnedgang fortsatt hadde ikke bare fettforkle men også utstående mage med fettansamling over navle. for meg var det stor psykisk påkjenning med denne magen, og jeg hadde store plager fordi jeg konstant gikk og holdt inn magen for liksom å skjule den. hadde før dette vært til utredning for magesmerter hos lege som de ikke fant noen annen årsak til. trolig hadde jeg disse plagene pga det psykiske med magen, og at jeg gikk og holdt inn magen. i og med at de to som vurderte meg hadde såvidt forskjellig oppfatning, vet jeg ikke om de har noen klare regler for hvem som får dekket operasjon og ikke, ser ikke slik ut. du får vel egenltig bare prøve å fremheve hvorfor det er så viktig for deg - om ikke fysikken taler 100% for operasjon, får du få dem til å vektlegge det psykiske litt sterkere. er jo i bunn og grunn en medisinsk årsak det også, etter min oppfatning. lykke til!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164426-bukplastikk/#findComment-1067882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kira284 Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 hei. kjenner meg godt igjen, jeg var også redd for at magen min ikke skulle være *ille nok*. ble vurdert først av en dame som mente *forkleet* ikke var stort nok - men så visste hun at hun var strengere enn mange andre, så hun hentet en overlege til for å se på meg - og hun andre mente jeg helt klart burde få det, ut fra en helhetsvurdering. det som talte for at jeg skulle få det, var jo dette med såkalt varig vektnedgang, var slank nok til at det passet inn i deres BMI. og at jeg på tross av vektnedgang fortsatt hadde ikke bare fettforkle men også utstående mage med fettansamling over navle. for meg var det stor psykisk påkjenning med denne magen, og jeg hadde store plager fordi jeg konstant gikk og holdt inn magen for liksom å skjule den. hadde før dette vært til utredning for magesmerter hos lege som de ikke fant noen annen årsak til. trolig hadde jeg disse plagene pga det psykiske med magen, og at jeg gikk og holdt inn magen. i og med at de to som vurderte meg hadde såvidt forskjellig oppfatning, vet jeg ikke om de har noen klare regler for hvem som får dekket operasjon og ikke, ser ikke slik ut. du får vel egenltig bare prøve å fremheve hvorfor det er så viktig for deg - om ikke fysikken taler 100% for operasjon, får du få dem til å vektlegge det psykiske litt sterkere. er jo i bunn og grunn en medisinsk årsak det også, etter min oppfatning. lykke til!!!! Hei. Takk for responsen. Det med å holde inn magen vet jeg alt om. Det var det beste med å være gravid. La mage musklene være helt slappe og ikke stresse med å holde den inn. Jeg og har fett over navlen men har ikke lyst til å gå ned mer fordi bena mine blir så tynne og rompa blir bare en strek i ryggen. Fettsuger de da eller? Har ikke time før neste torsdag og kommer til å tenke mye på dette i de neste dagene. Kjipt å evnt kommet så langt etter slanking og at man evnt møter døra. Krysser fingrene. Lykke til med de neste ukene og ditt nye liv med ny mage. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164426-bukplastikk/#findComment-1067916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest krist69 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hei. Takk for responsen. Det med å holde inn magen vet jeg alt om. Det var det beste med å være gravid. La mage musklene være helt slappe og ikke stresse med å holde den inn. Jeg og har fett over navlen men har ikke lyst til å gå ned mer fordi bena mine blir så tynne og rompa blir bare en strek i ryggen. Fettsuger de da eller? Har ikke time før neste torsdag og kommer til å tenke mye på dette i de neste dagene. Kjipt å evnt kommet så langt etter slanking og at man evnt møter døra. Krysser fingrene. Lykke til med de neste ukene og ditt nye liv med ny mage. hei. de foretok fettsuging over navle hos meg ja - men siden magemusklene var så strekt - og sklidd til side som jeg forsto, var det ikke nok med fettsuging alene. pga musklene ville magen fortsatt bule ut med bare fettsuging, så derfor strammet de musklene også - men dette kjenner de jo ved en undersøktelse av magen. ønsker deg virkelig lykke til! det er ikke så gøy å dra for å få magen *vurdert* på den måten, men bare fokuser på hvorfor det er viktig for deg, og formidle det til dem. i allefall fikk jeg en del spørsmål, og sånn sett en sjanse til å bli hørt også, ikke bare målt rent fysisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164426-bukplastikk/#findComment-1067947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kira284 Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 hei. de foretok fettsuging over navle hos meg ja - men siden magemusklene var så strekt - og sklidd til side som jeg forsto, var det ikke nok med fettsuging alene. pga musklene ville magen fortsatt bule ut med bare fettsuging, så derfor strammet de musklene også - men dette kjenner de jo ved en undersøktelse av magen. ønsker deg virkelig lykke til! det er ikke så gøy å dra for å få magen *vurdert* på den måten, men bare fokuser på hvorfor det er viktig for deg, og formidle det til dem. i allefall fikk jeg en del spørsmål, og sånn sett en sjanse til å bli hørt også, ikke bare målt rent fysisk. Takk for nok et beroligende svar. Skal tenke litt på alle grunnene til hvorfor jeg vil dette(noe som faktisk er lettere å komme på, på sommeren når man hver dag lever under presset på hva man skal ha på seg for å skjule magen) og være forberedt. Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164426-bukplastikk/#findComment-1068428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.