Gjest Dardy Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 For et år siden fikk jeg meg ny jobb "på gølvet" som det heter. Det er beintøft der, med lite pauser, og mye press på oss. Jeg sleit veldig med å trives i begynnelsen da endel folk virket veldig vanskelig å komme inn på, men det har heldigvis snudd. Jeg trives med kollegaer, og sjefene er også nokså greie, det eneste er at det er et enormt arbeidspress der. Jeg har desverre vært mye syk, og har hatt sykmelding fra lege, men føler at de er møkk lei meg der nå. For bare en måned siden var jeg sykmeldt, og nå ble jeg sykmeldt igjen. Desverre er sykdommen av den art at jeg ikke kan jobbe deltid eller på aktiv sykmelding. Jeg er så utrolig redd for å miste jobben. At det en dag ligger et brev i postkassen med takk for nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har så smerter, og venter på å få tatt MR, og samtidig har jeg så dårlig samvittighet for jeg skulle gjerne heller jobbet enn å sittet her. Jeg vet at folk der har sluttet brått før, og er pissredd for at det nå er min tur. Uten jobb har jeg intet liv. Hva skal jeg gjøre? Sykdommen min syns ikke utenpå heller, så jeg kan ikke komme og vise frem bandasje eller synlige tegn. Så jeg kan lett bli mistrodd, føler jeg. I tillegg til at jeg ligger våken om natten pga smerter, ligger jeg også og grubler på om jeg har jobb imorgen eller ikke. Kan arbeidsgiver bestemme seg for at de ikke har bruk for meg mer? Kan jeg bli innkallt til møte. Det er min store skrekk å sitte der med sjefen, og forklare seg. Jeg syns nemlig ikke de hørtes veldig glad ut når jeg ringte og sa at jeg var blitt syk nå siste gang. Uff, uff uff. Dette tenker jeg så mye på at det nesten går trill rundt for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164428-sliter-med-jobb-og-sykmelding/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregga Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Kjære deg! Dette kunne jeg ha skrevet for noen år siden. Har vel ikke så mye å komme med til deg, men en ting er at du må IKKE ha dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiver. De kan ikke si deg opp, men de kan hjelpe deg til å finne ut en deal som du fungerer i. Men ikke før du er klar for det! Synes du skal ta en prat med arb. giver. Forklar uten å legge skjul på noe, hva du tenker og føler. Det høres sikkert vanskelig ut, men jeg tror det vil hjelpe deg litt. Det er du som har det vanskelig, og det er helt pyton å gå slik du nå gjør. Det å ha dårlig samvittighet er ikke noe du putter i en skuff, for så å glemme den, jeg vet det...samvittigheten gnager den, enten du vil eller ei! Men, først av alt gjør ett forøk på å akseptere situasjonen din, akkurat slik den er pr, idag. Det er ikke enkelt, men det er nødvendig for at du skal føle deg bra. Du er ikke mindre verdt, selv om du er syk! Du er under utredning, og etterhvert får du sikkert en diagnose, og tro det eller ei, da blir det litt lettere! Ønsker deg alt godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164428-sliter-med-jobb-og-sykmelding/#findComment-1067769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.