Gå til innhold

Hvordan legge på seg?


regvatia

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig forum,derfor legger jeg det litt rundt om kring.

Jeg er ei jente på 24 år som er ca 167 høy,og veier ca 50 kg. har fått beskjed om at jeg er altfor tynn,noe jeg også ser selv.

Jeg sliter med angst og depresjoner,har gjort det i ni år.Har veldig høy forbrenning. Spiser dårlig.Noen dager spiser jeg ikke i det hele tatt,og de dagene jeg spiser,så blir det to måltider om dagen. Grunnen til at jeg spiser dårlig har sammenheng med angsten. Jeg er ikke redd for å legge på meg.Jeg vil legge på meg.

Vær så snill,jeg trenger hjelp til å vite hva jeg skal spise,eller hva jeg skal gjøre.

Er veldig redd for at jeg skal utvikle spiseforstyrrelser.

Takknemlig for svar.

- regvatia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære regvatia! Det er tøfft å slite i så mange år med angst og depresjon- har du aldri søkt hjelp? Vi ser ofte at personer som sliter med depresjon og angst spiser uregelmessig og kan ha perioder hvor det er minimalt med næringsinntak. Jeg vil råde deg til å ta ditt spørsmål opp under forum for psykiatri. Tenker at du i første omgang trenger hjelp for din depresjon og at ditt matinntak vil bedres dersom ditt stemningsleie blir bedre. Det er kjent at det kan bli en vond sirkel med depresjon- SF- angst- hvor det kan være vanskelig å vite hva som påvirkes av hva. Ellers kan kanskje forum for ernæring, ernæringsfysiologene gi deg råd om matinntak, kost, diett, lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...