Gå til innhold

Kingsize/queensize?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter etter ferieleilighet Italia. Der opererer de med betegnelse på dobbeltsenger som jeg gjerne skulle ha visst akkurat hva var: kingsize og queensize.

Vi ligger vondt og får ikke sove i for liten dobbeltseng (hjemme har vi to brede enkeltsenger satt sammen). Så nå lurer jeg altså: hvor stor er king size, som vel er størst, og hvor stor er queensize?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror Sniff har rett.

Har seng på 180 x 220 og mener det er King size.

:)

Skrevet

Vår seng er 180x200 og skal være en queensize. Den som var kingsize mener jeg var noe LENGER. 220, muligens.

Skrevet

På den linken som bunny la ut er det jo ganske greit stilt opp, bare å gange alle målene med 2,54 for å få målene i cm.

Klippet og limt fra den nettsiden Bunny linket til:

Mattress size chart

California King 72" x 84"

King 76" x 80"

Queen 60" x 80"

Full ("double") 53" x 75"

Twin 38" x 75"

(All dimensions may vary by +/- one half inch)

Skrevet

Det var vel lengden, ikke bredden?

Så da ble King 193 og Queen 152

Her i Norge, mener jeg at vi det vi kaller King er 180 og Queen 150...

Tusen takk!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...