Gå til innhold

Lus hos frisøren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Unnskyld at jeg spør,men hvem i all verden har lus i dag?

Det hender vel faktisk fra tid til annen at barnehagebarn og barneskolebarn får lus? Luebytte og tett lek er vel med på å spre det når det først kommer et utbrudd. Og da er det jo ikke langt unna at barnet smitter eldre søsken og foreldre mm.

Annonse

Mange.

Hver oktober-november går det lus i store deler av banrehagene og skolene. Her har vi akkurat fått årests varsel om at det er funnet lus både i barnehagen og skolen vår.

Men nå forsto jeg det slik at innskriver snakker om voksne mennesker som da altså også går til frisør.

Hvor mange (voksne) mennesker kan ha lus i dag? Uten å vite det? Aldri hørt om.

Hver høst kommer en 'lusbølge' på skolen til jenta mi.

Tror en av årsakene er at det er stadig flere som reiser på ferie til avsidesliggende og eksotiske steder, og da er det fort gjort å få litt ekstra med seg hjem:-/

Hvis du følger med på småbarns forumet virker det som om det er vanlig :(

Forleden fortalte barnehagepersonalet at småen måtte låne lue av et annet barn pga han hadde glemt sin egen...fikk helt noia jeg, *ikke* lysten på lus her i huset!

Gjest rutangis netu

Men nå forsto jeg det slik at innskriver snakker om voksne mennesker som da altså også går til frisør.

En kan jo være smittet av ungen sin feks. Før det blir oppdaget i skole/barnehave. Eller ved at du har sittet med hodet samme sted som en med lus satt før deg, høyrygga kinostoler og togstoler feks.

Ja, frisørene skal si fra om dem merker lus hos kunder.

For mange år siden da min datter var tenåring ble hun smittet på et togsete, nakkestøtta.

Merket ikke noe, kom til frisøren etter en stund og fikk beskjed om å komme igjen da hun hadde tatt en lusekur.

Hørte senest for ei uke siden om lus i en skole her jeg bor, det er vanlig hvert år.

Annonse

Jobber man i skole eller barnehage kan man fort få det.

Foreldre til disse barna kan også bli smittet.

Får en i en familie lus så blir hele familien rådet til en kur, litt av en jobb og en fæl lukt på dette middelet.

Puter etc. skal puttes i fryseren

Fikk forleden brev om lus på skolen til datteren min... På skolen jeg jobber, er det også en runde med lus hvert år. Helt vanlig det.

Jeg opplevde forresten å få lus på ferie i Egypt for 10 år siden... Hadde aldri trodd at jeg som vasker håret hver dag skulle få lus. Nå vet man at folk får lus helt uavhengig av hvor hygienisk man er.

Fikk forleden brev om lus på skolen til datteren min... På skolen jeg jobber, er det også en runde med lus hvert år. Helt vanlig det.

Jeg opplevde forresten å få lus på ferie i Egypt for 10 år siden... Hadde aldri trodd at jeg som vasker håret hver dag skulle få lus. Nå vet man at folk får lus helt uavhengig av hvor hygienisk man er.

Jeg gir meg *hvitt flagg* Har fått postkassa full om lus, hjeeeeelp...

Hver høst kommer en 'lusbølge' på skolen til jenta mi.

Tror en av årsakene er at det er stadig flere som reiser på ferie til avsidesliggende og eksotiske steder, og da er det fort gjort å få litt ekstra med seg hjem:-/

Jeg husker at vi ble sjekket for lus på skolen vi også.

Jobber man i skole eller barnehage kan man fort få det.

Foreldre til disse barna kan også bli smittet.

Får en i en familie lus så blir hele familien rådet til en kur, litt av en jobb og en fæl lukt på dette middelet.

Puter etc. skal puttes i fryseren

Det er _bare_ den som har lus som skal ta luskur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...