Gå til innhold

Solar Plexus

Anbefalte innlegg

Solar plexus er en smal muskel rett oppunder brystet. Mens folk prater om at det er et chakra punkt mellom navlen og brystkassa. Når jeg søker på nettet finner jeg bare om chakra på "solar plexus."

Mens i bøker om anatomi og kroppen er det engelske ordet for solar plexus brukt på denne muskelen. Noen som har skikkelig peiling og som har bra argumenter for legevitenskapen mot chakraer som ikke er noe håndfast?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164526-solar-plexus/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest T.S - spl.stud

heisann. Mulig jeg ikke skjønte spørsmålet ditt helt men jeg tror du spurte om den medisinske definidjonen av solar plexus så jeg svarer på det. For det første. Den muskelen du snakker om, mellomgulvsmuskelen, heter på medisinsk terminologi diaphragma. den er en puste muskel og ikke en del av solar plexus, så vidt jeg vet. Solar plexus er en tett fletning av sympatiske nervefibre rundt avgangen av den store bukarteriestammen. Forsyner organene i bukhulen med signeler fra det autonome nervesystem. trykk og støt mot solar plexus kan føre til besvimelse og kollaps, noe som vi alle har opplevd. Håper dette var til litt hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164526-solar-plexus/#findComment-1080121
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...