Gjest Morsk Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Hvor får man kjøpt slik bilett/oblat når man kommer E6 nordfra? Og. Er det stor sjans for å bli bøtelagt hvis man gir blaffen i å betale den på et helgebesøk i byen? 0 Siter
flisa Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Jeg bruker å ta sjansen - å betale seg vekk fra et problem er DUSTERI! - for oss som ikke bor i byen. En kollega av meg viste meg nå en oblat til kr.1000,- som han da kan bruke hele sesongen - han kjører mye i Oslo, men har valgt piggdekk da han bor i en bratt bakke på landet. Vi fant ut at NÅ blir Olso 1000 kroner renere å puste i! 0 Siter
favn Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Jeg fikk bot på 500 da jeg skulle spare dagsoblaten, dumme meg. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Jeg bruker å ta sjansen - å betale seg vekk fra et problem er DUSTERI! - for oss som ikke bor i byen. En kollega av meg viste meg nå en oblat til kr.1000,- som han da kan bruke hele sesongen - han kjører mye i Oslo, men har valgt piggdekk da han bor i en bratt bakke på landet. Vi fant ut at NÅ blir Olso 1000 kroner renere å puste i! Ja, denne avgifta er helt syk. At folk som tenker sikkerhet først skal straffes for det, hører ikke noe sted hjemme, og er stikk i strid med alt man ellers lærer på trafikkskolen. Jeg lurer litt på om det er de vanlige parkeringskontrollørene som også sjekker dette oblatet. I så tilfelle er det nok desverre nokså stor sjans for at jeg blirtatt. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Jeg fikk bot på 500 da jeg skulle spare dagsoblaten, dumme meg. Kondolerer :-) 0 Siter
favn Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Ja, denne avgifta er helt syk. At folk som tenker sikkerhet først skal straffes for det, hører ikke noe sted hjemme, og er stikk i strid med alt man ellers lærer på trafikkskolen. Jeg lurer litt på om det er de vanlige parkeringskontrollørene som også sjekker dette oblatet. I så tilfelle er det nok desverre nokså stor sjans for at jeg blirtatt. Ja, det er parkeringsvaktene som leter med lupe. Jeg ble 'tatt' på en parkeringsplass _langt_ utenfor folkeskikken. Makan. 0 Siter
mrxx Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Sist det var piggdekk avgift i Oslo ,så ga jeg f.... i hele greia. Kjørte der hele vinteren uten å betale og fikk ikke bot. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Ja, det er parkeringsvaktene som leter med lupe. Jeg ble 'tatt' på en parkeringsplass _langt_ utenfor folkeskikken. Makan. Uff da! Må nok pent betale. Skal parkere på Vippetangen, og der er det garantert kontroll. Vet du hvor disse oblatene er å få kjøpt langs E6? 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Ja, denne avgifta er helt syk. At folk som tenker sikkerhet først skal straffes for det, hører ikke noe sted hjemme, og er stikk i strid med alt man ellers lærer på trafikkskolen. Jeg lurer litt på om det er de vanlige parkeringskontrollørene som også sjekker dette oblatet. I så tilfelle er det nok desverre nokså stor sjans for at jeg blirtatt. Det er parkeringsvaktene som sjekker så hvis du skal parkere så tror jeg kanskje at det er ganske stor risiko for å bli tatt. 0 Siter
MsSophie Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 http://www.samferdselsetaten.oslo.kommune.no/default.asp?page=/Piggdekk/Sporsmal-og-svar Ganske langt nede på siden finner du en oversikt overhvor automatene befinner seg! 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 http://www.samferdselsetaten.oslo.kommune.no/default.asp?page=/Piggdekk/Sporsmal-og-svar Ganske langt nede på siden finner du en oversikt overhvor automatene befinner seg! Fint! Mange takk. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Fint! Mange takk. Kan du skjønne hvorfor ambassadenbilene er fritatt? Kanskje de er så dårlige å kjøre bil? 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Kan du skjønne hvorfor ambassadenbilene er fritatt? Kanskje de er så dårlige å kjøre bil? He he. godt mulig. Men jeg tror helst det har å gjøre med at de uansett ikke kan bøtelegges, samt at man ikke kan forvente at de skal skjønne slike "helt greske" norske særregler. Tror neppe at f.eks tyske turister får bot heller, selv om det ikke står direkte i reglene. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 He he. godt mulig. Men jeg tror helst det har å gjøre med at de uansett ikke kan bøtelegges, samt at man ikke kan forvente at de skal skjønne slike "helt greske" norske særregler. Tror neppe at f.eks tyske turister får bot heller, selv om det ikke står direkte i reglene. Det er nok det at de ikke skal bøtelegges i det hele tatt. Men tanken var morsom. Men ellers så er det vel bare norge, finland og sverige som bruker piggdekk, det er forbudt i danmark. 0 Siter
Sør Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Det er nok det at de ikke skal bøtelegges i det hele tatt. Men tanken var morsom. Men ellers så er det vel bare norge, finland og sverige som bruker piggdekk, det er forbudt i danmark. Nei, det er lov i Danmark, men totaltforbudt i Tyskland. Det er lov i Østerrike, og lovlig (unntatt på motorveier) i Sveits) etter det jeg husker. Ambassadebiler har diplomatisk immunitet (eller føreren har) og kan omtrent gjøre hva de vil. Med vennlig hilsen 0 Siter
MsSophie Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Fint! Mange takk. Å, det var da så lite. Jeg er snill pike nå som det nærmer seg jul:-) 0 Siter
Gjest enkelt og greit Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Du kan betale den med SMS. www.piggav.no 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Nei, det er lov i Danmark, men totaltforbudt i Tyskland. Det er lov i Østerrike, og lovlig (unntatt på motorveier) i Sveits) etter det jeg husker. Ambassadebiler har diplomatisk immunitet (eller føreren har) og kan omtrent gjøre hva de vil. Med vennlig hilsen Jeg kjører ikke piggfritt. Jeg skal opp dumpa på grünerløkka hver dag og der kommer man ikke opp med piggfritt når det er glatt. 0 Siter
Sør Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Jeg kjører ikke piggfritt. Jeg skal opp dumpa på grünerløkka hver dag og der kommer man ikke opp med piggfritt når det er glatt. Jeg kjører heller ikke piggfritt, og jeg bor i Stavanger! Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.