Gå til innhold

Spørsmål: piggdekkavgift Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får man kjøpt slik bilett/oblat når man kommer E6 nordfra?

Og. Er det stor sjans for å bli bøtelagt hvis man gir blaffen i å betale den på et helgebesøk i byen?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg bruker å ta sjansen - å betale seg vekk fra et problem er DUSTERI! - for oss som ikke bor i byen. En kollega av meg viste meg nå en oblat til kr.1000,- som han da kan bruke hele sesongen - han kjører mye i Oslo, men har valgt piggdekk da han bor i en bratt bakke på landet. Vi fant ut at NÅ blir Olso 1000 kroner renere å puste i!

Skrevet

Jeg fikk bot på 500 da jeg skulle spare dagsoblaten, dumme meg.

Skrevet

Jeg bruker å ta sjansen - å betale seg vekk fra et problem er DUSTERI! - for oss som ikke bor i byen. En kollega av meg viste meg nå en oblat til kr.1000,- som han da kan bruke hele sesongen - han kjører mye i Oslo, men har valgt piggdekk da han bor i en bratt bakke på landet. Vi fant ut at NÅ blir Olso 1000 kroner renere å puste i!

Ja, denne avgifta er helt syk. At folk som tenker sikkerhet først skal straffes for det, hører ikke noe sted hjemme, og er stikk i strid med alt man ellers lærer på trafikkskolen.

Jeg lurer litt på om det er de vanlige parkeringskontrollørene som også sjekker dette oblatet. I så tilfelle er det nok desverre nokså stor sjans for at jeg blirtatt.

Skrevet

Jeg fikk bot på 500 da jeg skulle spare dagsoblaten, dumme meg.

Kondolerer :-)

Skrevet

Ja, denne avgifta er helt syk. At folk som tenker sikkerhet først skal straffes for det, hører ikke noe sted hjemme, og er stikk i strid med alt man ellers lærer på trafikkskolen.

Jeg lurer litt på om det er de vanlige parkeringskontrollørene som også sjekker dette oblatet. I så tilfelle er det nok desverre nokså stor sjans for at jeg blirtatt.

Ja, det er parkeringsvaktene som leter med lupe. Jeg ble 'tatt' på en parkeringsplass _langt_ utenfor folkeskikken. Makan.

Annonse

Skrevet

Sist det var piggdekk avgift i Oslo ,så ga jeg f.... i hele greia. Kjørte der hele vinteren uten å betale og fikk ikke bot.

Skrevet

Ja, det er parkeringsvaktene som leter med lupe. Jeg ble 'tatt' på en parkeringsplass _langt_ utenfor folkeskikken. Makan.

Uff da! Må nok pent betale. Skal parkere på Vippetangen, og der er det garantert kontroll.

Vet du hvor disse oblatene er å få kjøpt langs E6?

Skrevet

Det er parkeringsvaktene som sjekker så hvis du skal parkere så tror jeg kanskje at det er ganske stor risiko for å bli tatt.

Skrevet

Fint! Mange takk.

Kan du skjønne hvorfor ambassadenbilene er fritatt? Kanskje de er så dårlige å kjøre bil?

Skrevet

Kan du skjønne hvorfor ambassadenbilene er fritatt? Kanskje de er så dårlige å kjøre bil?

He he. godt mulig. Men jeg tror helst det har å gjøre med at de uansett ikke kan bøtelegges, samt at man ikke kan forvente at de skal skjønne slike "helt greske" norske særregler.

Tror neppe at f.eks tyske turister får bot heller, selv om det ikke står direkte i reglene.

Annonse

Skrevet

He he. godt mulig. Men jeg tror helst det har å gjøre med at de uansett ikke kan bøtelegges, samt at man ikke kan forvente at de skal skjønne slike "helt greske" norske særregler.

Tror neppe at f.eks tyske turister får bot heller, selv om det ikke står direkte i reglene.

Det er nok det at de ikke skal bøtelegges i det hele tatt. Men tanken var morsom. Men ellers så er det vel bare norge, finland og sverige som bruker piggdekk, det er forbudt i danmark.

Skrevet

Det er nok det at de ikke skal bøtelegges i det hele tatt. Men tanken var morsom. Men ellers så er det vel bare norge, finland og sverige som bruker piggdekk, det er forbudt i danmark.

Nei, det er lov i Danmark, men totaltforbudt i Tyskland. Det er lov i Østerrike, og lovlig (unntatt på motorveier) i Sveits) etter det jeg husker.

Ambassadebiler har diplomatisk immunitet (eller føreren har) og kan omtrent gjøre hva de vil.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Fint! Mange takk.

Å, det var da så lite. Jeg er snill pike nå som det nærmer seg jul:-)

Gjest enkelt og greit
Skrevet

Du kan betale den med SMS. www.piggav.no

Skrevet

Nei, det er lov i Danmark, men totaltforbudt i Tyskland. Det er lov i Østerrike, og lovlig (unntatt på motorveier) i Sveits) etter det jeg husker.

Ambassadebiler har diplomatisk immunitet (eller føreren har) og kan omtrent gjøre hva de vil.

Med vennlig hilsen

Jeg kjører ikke piggfritt. Jeg skal opp dumpa på grünerløkka hver dag og der kommer man ikke opp med piggfritt når det er glatt.

Skrevet

Jeg kjører ikke piggfritt. Jeg skal opp dumpa på grünerløkka hver dag og der kommer man ikke opp med piggfritt når det er glatt.

Jeg kjører heller ikke piggfritt, og jeg bor i Stavanger! :D

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...