Gå til innhold

hjernhinnebetennelse/kyssesyke..?

Anbefalte innlegg

Mannen min fikk halsbetennelse for 3 uker siden og fikk penicillin for dette.Han har hatt sterke smerter i korsrygg stråling ned i høyre fot siden først i desember. Har senere fått kraftig hodepine, og stiv nakke. Fikk brexidol og paralgin forte for dette. For 1 uke begynte han å kaste opp på grunn av smertene, og det var blod i oppkastet. Vi kontaktet lege og han ble innlagt på sykehus. Det ble tatt blodprøver, og røntgen av korsryggen. Han var innlagt i 4 dager, og ble sendt hjem uten diagnose. Men fikk en resept med tablettene- nobligan- som han nå spiser. Men er ikke bedre enda. Kastet opp på nytt i går, på grunn av smertene, men da kom det ikke blod med. Vi har vært i kontakt med 4 forskjellige leger, men vet ennå ikke hva som feiler ham. Han er 30 år trener normalt 3 ganger i uka. Klarer ikke noe aktivitet nå, blir sliten av å gå en runde i huset. Nå er matlysten veldig dårlig, har gått ned 4 kilo på 2 uker. Er trøtt og slapp hele tiden, men har for tiden ikke noe særlig feber. Kjære doktor, kan du hjelpe oss. Vi er så fortvilte

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16457-hjernhinnebetennelsekyssesyke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

KJÆRE KONSTANSE !

Dette hørtes ille ut. Siden han har vært innlagt og utredet i sykehus og senere vurdert av 4 ulike leger, skulle man jo i utgangspunktet tro at han var grundig vurdert - men det er jo ikke bra at han ikke har fått høre noen diagnose. Det høres ut som om det hele startet med en ischias i høyre bein, så fikk han halsbetennelse og så hodepine og kvalme med brekninger. Jeg er enig i at dette er en svært utilfredsstillende situasjon, og ville jo ut fra de opplysninger du har gitt meg (jeg antar dette er en persn som tidligere stort sett har vært frisk og ikke har hatt mye liknende plager før) ha trodd at en grundigere utredning burde vært utført. Hvis de legene som undersøker ham ikke finner slikt grunnlag, antar jeg de må ha sine grunner for det - så det er vel neppe noe mer å gjøre for en "nettlege".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...