Gå til innhold

Har noen gode råd til meg angående angst!!


Gjest Sulamann 39

Anbefalte innlegg

Gjest Sulamann 39

Har fått tilbake sterkere angst igjen,kan være årstida litt også, har endel angst for sosiale ting og trange rom som fly,tunneller,reise langt på egen hånd osv. som siste ukene har forsterka seg, det som nå skjer er at jeg har fått en psykisk hoste slik at jeg begynner å klø i halsen når jeg blir engstelig og stressa,hoster til jeg nesten kaster opp i tillegg til angsten jeg nå føler hele tiden ellers! Har noen her gode råd om hva jeg bør gjøre, klarer ikke å trene bort det som jeg er engstelig for slik en terapaut fortalte meg tidligere. Er i villrede nå, finns det noen gode medisiner mot sånne plager som kan hjelpe meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ikke det første du bør ty til, men jeg vil si at for min angst har jeg veldig god effekt av SSRI, Cipralex. Effekt etter et par uker og jeg var heldig og hadde ingen bivirkninger. De hjalp for alle plagene mine, også søvnen og det er godt å sove.

Har slitt i årevis med sosial angst, fobier, bekymringsangst, prestasjonsangst og depresjon. Også søvnproblemer og kronisk muskelsmertsyndrom. Alt verst om høsten og vinteren.

Prøvd mye forksjellig gjennom årenes løp både av medisiner og behandlinger, men har altså endelig funnet noe med bra effekt.

Snakk med fastlegen din og ikke gå sånn for lenge. Du blir så sliten og bruker mange krefter som du heller kan bruke på andre ting.

Det er viktig å gå til samtaler ved siden av å begynne med medisiner, gjerne fastlegen om du har god kontakt med h*n. Det er også viktig å tenke positivt, trene og være ute i frisk luft. Også sunt kosthold.

Håper dette var noen tips, ihvertfall har jeg skrevet ned min erfaring til deg.

Lykke til og god bedring!

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Kansje du kan trene deg på å utsette å hoste når du føler for det, bare litt i starten, kansje bar et par sekunder, dersom det går kan du jo forsøke å forlenge tiden, og kansje du til slutt klarer å kutte det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sulamann 39

Er vel ikke det første du bør ty til, men jeg vil si at for min angst har jeg veldig god effekt av SSRI, Cipralex. Effekt etter et par uker og jeg var heldig og hadde ingen bivirkninger. De hjalp for alle plagene mine, også søvnen og det er godt å sove.

Har slitt i årevis med sosial angst, fobier, bekymringsangst, prestasjonsangst og depresjon. Også søvnproblemer og kronisk muskelsmertsyndrom. Alt verst om høsten og vinteren.

Prøvd mye forksjellig gjennom årenes løp både av medisiner og behandlinger, men har altså endelig funnet noe med bra effekt.

Snakk med fastlegen din og ikke gå sånn for lenge. Du blir så sliten og bruker mange krefter som du heller kan bruke på andre ting.

Det er viktig å gå til samtaler ved siden av å begynne med medisiner, gjerne fastlegen om du har god kontakt med h*n. Det er også viktig å tenke positivt, trene og være ute i frisk luft. Også sunt kosthold.

Håper dette var noen tips, ihvertfall har jeg skrevet ned min erfaring til deg.

Lykke til og god bedring!

MVH

Er ikke no nytt den angsten min,har hatt det i endel år og det har gått opp og ned med graden av den, men nå har den blitt veldig forsterka, noe som bekymrer meg, har prøvd både cipramil og cipralex en periode,muligens angsten blei redusert, men fikk noen bivirkninger på det sexuelle og følelsesmessige som jeg ikke takla helt, er helt i villrede på hva jeg skal gjøre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke no nytt den angsten min,har hatt det i endel år og det har gått opp og ned med graden av den, men nå har den blitt veldig forsterka, noe som bekymrer meg, har prøvd både cipramil og cipralex en periode,muligens angsten blei redusert, men fikk noen bivirkninger på det sexuelle og følelsesmessige som jeg ikke takla helt, er helt i villrede på hva jeg skal gjøre nå?

Hei!

Selv har jeg også prøvd en del, og akkurat nå har jeg begynt på Buspar som er angstdempende.Du kan gå inn på felleskatalogen og lese litt om det kanskje.Man får det på blåresept, og virkningen er god for mange i følge psykiateren min. Kanskje det hadde vært verdt et forsøk? Har selv mye angst for tiden, så jeg lider med deg. Håper på bedre dager for oss begge:) fra bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke no nytt den angsten min,har hatt det i endel år og det har gått opp og ned med graden av den, men nå har den blitt veldig forsterka, noe som bekymrer meg, har prøvd både cipramil og cipralex en periode,muligens angsten blei redusert, men fikk noen bivirkninger på det sexuelle og følelsesmessige som jeg ikke takla helt, er helt i villrede på hva jeg skal gjøre nå?

Ikke greit når man får slike bivirkninger. Det skal finnes SSRI som ikke går utover det seksuelle. Må jo kanskje være noe for deg. Snakk med legen om hvilke merke det er.

Hilsen en Cipralexbruker

uten bivirkninger i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sulamann 39

Hei!

Selv har jeg også prøvd en del, og akkurat nå har jeg begynt på Buspar som er angstdempende.Du kan gå inn på felleskatalogen og lese litt om det kanskje.Man får det på blåresept, og virkningen er god for mange i følge psykiateren min. Kanskje det hadde vært verdt et forsøk? Har selv mye angst for tiden, så jeg lider med deg. Håper på bedre dager for oss begge:) fra bugge.

Takk for svar fra deg Bugge jenta, skal se i felles katalogen jeg, vært kjekkt å prata med deg på msn foresstten angående angst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sulamann 39

Ikke greit når man får slike bivirkninger. Det skal finnes SSRI som ikke går utover det seksuelle. Må jo kanskje være noe for deg. Snakk med legen om hvilke merke det er.

Hilsen en Cipralexbruker

uten bivirkninger i det hele tatt!

Jeg prøvde vel kansje ikke cipralexen lenge nok,kansje bi virkningane hadde gitt seg mere, skal til legen på tirsdag, så da får jeg ta en prat med han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde vel kansje ikke cipralexen lenge nok,kansje bi virkningane hadde gitt seg mere, skal til legen på tirsdag, så da får jeg ta en prat med han...

Kan jo ha vært kortvarige bivirkninger, men også for å bli.

Vi reagerer så forskjellig.

Jeg gjespa mye i begynnelsen, men har gått over. La på meg et par kilo og tenkte :hjelp det passer dårlig å begynne å legge på seg, skal jeg bli deppa for det da. Dette ga seg, gikk dem ned igjen og enda en ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...