Gå til innhold

Legen slutter - hva nå, Nhd?


Gjest Uff, dette er ikke gøy

Anbefalte innlegg

Gjest Uff, dette er ikke gøy

Har hatt samme fastlege gjennom flere år, og vi har etterhvert fått et meget godt forhold når det gjelder sykdom, medisinering osv.Han kjenner meg godt, og jeg føler meg trygg på han. Nå skal jeg snart søke om attføring, og han skulle skrive søknaden. Men nå sa han når jeg var der at han selv skal slutte ved nyttår, og det skulle komme en annen lege istedet for han. Nå føler jeg meg svært usikker og lei meg. Har endel psykiske problemer og blir lett stresset. Han har skrevet ut medisin som gjør at jeg kan takle hverdagen mye bedre, som antideppresiva, sobril og zopiclone. Jeg er redd at den nye legen ikke kan sette seg inn i mitt sykdomsbilde, og kanskje vil nekte ¨å skrive ut medisiner som jeg har hatt i årevis.

Og jeg tenker også på at siden han ikke kjenner meg, så vil søknaden hans om attføring ikke bli like bra som hvis min lege som jeg nå har skrevet den(på bakgrunn av min sykdom). Hva skal jeg gjøre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta opp dette med din nåværende fastlege og be han anbefale en ny, enten den som overter eller en annen.

Spør om det finnes muligheter til at søknaden kan skrives fredig før legen slutter.

Hvis legen ikke forsvinner til andre siden av kloden, kan du spørre om han er villig til å gi en uttalelse om det skulle være behov for det. (Selvsagt mot vanlige betalinssatser.)

Det er aldri kjekt å gi slipp på en dyktig lege. Men du kan også se det slik at siden du nå har gode erfaringer, har du et godt utgangspunkt for å finne tonen med en ny lege.

Tvi, tvi. Det kan hende det går bedre enn du frykter.

Håper du finner en ny lege som kan være til god hjelp.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...