Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei

jeg har fått noe som ligner på et munnsår midt på underleppen.

noe som ligner på to kviser/flate blemmer rett vedsiden av hverandre, som er ikke så store men godt synlige, og gjør ikke vondt,

når jeg beveger,

strekker leppen min.

det er heller ikke et åpent sår,

og det kommer ingen veske ut av det.og det er heller ikke en opphoven veskefyllt blemme.

har nå oppdaget dannelse av anda et slikt utvekst på venstre side på overleppen og.

jeg lurer virkelig på hva dette kan være.

kan det være herpes?jeg har hørt at herpes skal klø,svi og gjøre vondt, spesielt i begynnelsen.

dette er er ikke tilfelle hos meg.det gjør ikke vondt, men det ser stygt ut!

jeg har hatt denne plagen nå i 3 dager og det ser ikke ut som det vokser mere eller går vekk.

jeg har brukt zorivax salve for sikkerhets skyld,

helt siden jeg merket dannelse av dette utvekstet,

men kan ikke si om det er noe virkning av det.

hvordan skal denne salven virke?

er det bare herpes den hjelper mot?

har merket litt anntydning til kløre etter jeg har smurt på herpes-salven.

er det fordi salven er så sterk?

jeg har hørt litt om aftøse munnsår, eksem, og munnskold, kan dette være noe av det? eller allergi på tannkrem feks.?

jeg har melkeprotein allergi. kan det ha noe med det å gjøre?

jeg håper virkelig at noen kan gi meg noen gode råd..hjelpe meg å finne ut om hva dette kan være,

for jeg befinner meg i utlandet, og vet ikke helt om jeg bør gå til en lege her.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164622-mystiske-munns%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi

Hei

Dette synes jeg du skal vise til legen din - det kan være en (ufarlig) hudlidelse, men legen bør se på det. Jeg er (nesten) 100 % sikker på at det IKKE har med melkeproteinintoleranse å gjøre.

Zovirax hjelper mot virus og ikke annet - og herpes er det virus som vanligvis gir sår som du beskriver. Det er ikke helt utenkelig at det kan ha med en irritasjon av f.eks. tannkrem å gjøre, men det er ikke det som er mest nærliggende å tenke på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...