Gå til innhold

Hva er det med meg ?


Gjest KJ@SA

Anbefalte innlegg

Jeg har lange fine perioder der jeg er nesten angstfri,føler meg ok...Så kan angst og depresjon utløses av en eneste liten kommentar.Som i dag på jobben,fikk tilsnakk for noe jeg gjorde feil.Jeg merker at jeg klandrer meg selv, ser på meg som en taper, ikke verd noe...så forsvinner all energi,jeg blir kraftløs,alt blir mørkt...Jeg prøver å klamre meg til det positive som var, men mørket og tungsinnet tar over.Det er så lite som skal til før jeg faller over på den mørke siden¨.

Jeg går i behandling hos psykolog, men der snakker vi mest om de overgrepene jeg ble utsatt for som barn.Hva kan jeg selv gjøre når jeg nå er på vei ned i kjelleren fordi jeg føler meg som en dritt pga en kommentar.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

navn1365380731

Jeg kjenner meg igjen i akkurat det der. det ene øyeblikket kan jeg være i topphumør, og plutselig forandrer hele verdensbildet seg. alle er imot meg, og jeg har ingen gleder i livet.

det skal nesten ingenting til for å trigge dette, det kan komme av en liten tanke, eller av som du sier, en kommentar man oppfatter som negativ selv om den nødvendigvis ikke er ment på den måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en god start i og med at du ser at det var en liten kommentar og ikke en stor katastrofe som blåste deg over ende.

Det tar tid å trene følelsene til å reagere mer fornuftig ut i fra den reelle størrelsen på et problem.

Hva med å si til psykologen at du ønsker å ta dette opp som et tema, og jobbe konkret med dette.

Om du synes det hjelper, ta en utskrift av det du har skrevet her, eller skriv et brev.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...