Gå til innhold

rare tanker


iff

Anbefalte innlegg

Jeg er 13 år, jente.. i det siste har jeg tenkt rare "perverse " tanker som har med sex og gjøre. Er dette unormalt? hvorfor gjør jeg det? Det plager meg, jeg vil ikke tenke dem for de er så rare hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjære iff,

du er 13 år og har begynt på puberteten, en vanskelig periode i livet som kan innbære mange forvirrede tanker, nye tanker om sex og man lurer ofte på om man er normal/unormal.

I mange forskningsrapporter er det kommet frem til at man kan ikke dele ting opp i normalt og unormalt når det gjleder seksualitet, men unntak om du er pedofil feks da.

Du er på vei til å bli voksen (selv om det er langt igjen) og har fått noen tanker om seksualitet.

Du skal vite at vi alle har persverse tanker innimellom og det er slettes ikke uvanlig, det er naturlig.

Så må man selv avgjøre hvilke tanker som er "forsvarlig" å leve ut...

fortsett å bruke dette forumet for å få ut tankene dine, snakk gjerne med en voksen om dette, det kan hjelpe. Og det ER IKKE flaut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du er i puberteten, og da er det helt vanlig og normalt at en har seksuelle fantasier og tanker.

Det er også vanlig at fantasiene er mer "perverse" enn det en etterhvert kan tenke seg å gjøre i det virkelige liv.

Stort sett vil jeg si at tanker kan være så utsvevende de bare vil. Det er først når en kommer til handlinger at en snakker om perversiteter (avvik).

Vi er inne i en tid akkurat nå hvor den offentlige mening har et ganske vid forståelse av hva som er normalt og et snevert bilde på hva som er perverst. Dette har endret seg tidligere, og vil sikkert endre seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...