Gå til innhold

Skal man ta depresjonstester alvorlig?

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83

Jeg har nettopp tatt Goldberg-testen for depresjon. På internett. Den sa jeg var moderat til alvorlig deprimert.

Men jeg føler meg ikke slik. Jeg er på ingen måte lykkelig og fornøyd med livet... få ting som gjør meg glad... bekymrer meg for alt... men jeg er ikke deprimert.

Burde jeg ta testen alvorlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164753-skal-man-ta-depresjonstester-alvorlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Åssen kan jeg vite om det stemmer eller ikke?

MADRS er et hjelpemiddel som legen bruker. Det er ikke noen fasit, den forteller ikke noe om en objektiv SANNHET. Det er bare en test. Ikke ta det så høytidelig.

Alle føler seg deppa av og til, det er en helt naturlig ting. Hvis man sliter psykisk er det i hvert fall lett å bli litt nedfor.

Du tror du har så mange diagnoser, du! Men jeg tror at du vil finne flere svar i deg selv enn i diagnosesystemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...