mari31 Skrevet 23. januar 2001 Del Skrevet 23. januar 2001 Hei! Jeg har hatt slik forferdelig hodepine rundt og bak det ene øyet. Etter å ha blitt scannet får jeg beskjed om at jeg har bihule-betennelse, men det rare er at jeg kke har vært forkjølet og er/var heller ikke tett i nesen. Jeg har fått antibiotika og smertestillende samt nesedråper, men legene her ville helst legge meg inn på sykehus en ukes tid. Jeg bor i utlandet og har erfaring med at enkelte ting blir overdrevet. I en bisetning får jeg også vite at jeg har en cyste på høyreside i området rundt nedre bihule, og at disse cystene ikke pleier å være farlige, men at de må opereres vekk om de begynner å verke. Nå lurer jeg på om det kan stemme at at en kan utvikle bihulebetennelse selv om en ikke har vært forkjølet (eller har tannrotsbetennelse), om det er rett medisinbruk for slikt tilfelle. Jeg lurer også på om Dere har kjennskap til cyster som nevnt ovenfor -og om disse alltid pleier å være ufarlige -dvs. at de ikke er ondartet, og at de ikke pleier å bli operert bort med mindre personen begynner å få plager. Jeg setter veldig stor pris på hjelp og tilbakemelding. På forhånd takk. Med vennlig hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16477-bihulebetennelse-i-panne-og-cyste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 24. januar 2001 Del Skrevet 24. januar 2001 Kjære man31 ! Dette er i utgangspunktet spesialområdet for øre-nese-hals spesialister og ikke for nevrologer. For å få endelige svar, bør du derfor kontakte en øre-nese-hals lege. Jeg kan ellers bare gi deg rett i at bihulebetennelse oftest er en komplikasjon til forkjølelse, men cyster i bihuler kan oppstå uavhengig av forkjølelse og kan sannsynligvis også medføre plager som kanskje kan likne dem du forteller om. De er nok i det alt overveiende antall tilfeller godartede. Men som sagt, ØNH-lege er tingen her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16477-bihulebetennelse-i-panne-og-cyste/#findComment-76486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.