Gå til innhold

senebetennelse i hæl

Anbefalte innlegg

Hjelpendehånd

Hei.

Har siden i sommer hatt senebetennelse i høyre hæl. Går på tablettene Voltaren som hjelper endel, men det blir jo aldri bra. Noen tips om hva jeg kan gjøre? Kan ikke bruke krykker da jeg jobber som egen næringsdrivende. Slappe av er også uaktuelt så finnes det noen gode råd?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164846-senebetennelse-i-h%C3%A6l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp "Orudis" på apoteket, det er en form for smertestillende i salveform, som i hvert fall hjalp meg en del da jeg hadde senebetennelse i håndleddet

Hjalp det?

Jeg har fått anbefalt det av legen men synes ikke det hjelper i det hele tatt. Hvor ofte må du smøre på da?

Hjalp det?

Jeg har fått anbefalt det av legen men synes ikke det hjelper i det hele tatt. Hvor ofte må du smøre på da?

Tja... jeg fikk det på resept den gangen, men det har jo blitt reseptfritt i ettertid. For meg virket det veldig bra, men det kan jo godt være individuelt hvilken effekt man får... Jeg var på grensen til kronisk senebetennelse (skriver ekstremt mye, både for hånd og på data), men har nå ikke vært plaget på 2 år.

Jeg smurte vel på 2 ganger om dagen, mer ved behov. I tillegg brukte jeg sånn håndleddsstøtte mot senebetennelse som man får på apoteket.

Annonse

Tja... jeg fikk det på resept den gangen, men det har jo blitt reseptfritt i ettertid. For meg virket det veldig bra, men det kan jo godt være individuelt hvilken effekt man får... Jeg var på grensen til kronisk senebetennelse (skriver ekstremt mye, både for hånd og på data), men har nå ikke vært plaget på 2 år.

Jeg smurte vel på 2 ganger om dagen, mer ved behov. I tillegg brukte jeg sånn håndleddsstøtte mot senebetennelse som man får på apoteket.

Jeg har det i hendene, særlig i tommelen, litt vanskelig å ikke bruke dem. Jeg får være litt flinkere til å smøre.

Takk skal du ha :o)

Bli med i samtalen