Gå til innhold

Hjernedøde Lottospillere betaler ekstraskatt

Anbefalte innlegg

"Lørdag vant oldemora fra Fredrikstad over 2,3 millioner kroner i Lotto. Vinnerrekka var spilt i 18 år, og hun arvet den fra sin mann da han gikk bort."

Kilde: Dagbladet.

Det er velkjent for alle med mer enn 3 års skolegang at Lotto er en særskatt på folk som er dårlige i matte.

Det er klart at hvis man satser hver eneste uke i 18 år, så vil man før eller siden vinne ett eller annet.

I gjennomsnitt kan man regne med å vinne tilbake 66% av innsatsen.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Om man har tippet for eksempelvis 50 kr i uka i 18 år, så har man brukt 46800 på sin tipping/lottospill. Da synes jeg en million-gevinst høres ganske grei ut jeg...

Men - det er selvsagt de som spiller for store beløp hver uke, som drar opp en sånn statistikk på hvor mye man vinner ift. hvor mye man spiller.

La nå folk få spille Lotto i fred uten å bli latterliggjort. :-)

"Hjernedød" om man spiller Lotto!? Alle vet da at slike spill statistisk sett medfører tap for den enkelte spiller - hvis ikke hadde det naturlig nok ikke vært penger verken til adm. el. tilskudd til organisasjoner.

Når jeg betaler 30,- for en kupong gjør jeg fordi jeg har glede av den lille spenningen trekningen gir og gleden ved å kunne drømme om den store gevinsten. En ørlilten, men reell sjanse til å vinne millioner.

Jeg tror ikke at Lotto fremmer spillegalskap heller.

Ikke hjernedød, det er jo litt spennende hver lørdag når tallene ruller i den maskina. Og vi har vel råd til da siden vi gjør det. Det har ikke hendt så langt at jeg har vært nødt til å sløyfe middagen fordi jeg spilte lotto på lørdag.

Og hvem vet - en dag er det kanskje min tur? Uten lottokupongen inne kan jeg ikke drømme engang.

Hvorfor kaller du alle Lottospillere hjernedøde?? Da kan vel jeg også kalle alle muslimer for hjernedøde, eller det går vel kanskje ikke:-)Hvorfor dra alle over en kam?

Hensikten med å spille er ikke fordi det ligger en god investering i det eller forvente å vinne. Men hvis du ikke skjønner det, så er det den lille spenningen og en liten drøm om å få en større slump penger en gang. Det er artig å kun være med for disse spillerne.

Hvorfor kaller du alle Lottospillere hjernedøde?? Da kan vel jeg også kalle alle muslimer for hjernedøde, eller det går vel kanskje ikke:-)Hvorfor dra alle over en kam?

Hensikten med å spille er ikke fordi det ligger en god investering i det eller forvente å vinne. Men hvis du ikke skjønner det, så er det den lille spenningen og en liten drøm om å få en større slump penger en gang. Det er artig å kun være med for disse spillerne.

Jeg forstår jo det, men samtidig så reagerer jeg på overskriften i avisen - selvsagt vil noen vinne, og selvsagt er sjansen større hvis man spiller sammenhengende i 18 år enn bare 1 gang.

Derimot er det akkurat like stor sjanse iansett hvilken tallkombinasjon man velger.

Med vennlig hilsen

Annonse

Jeg forstår jo det, men samtidig så reagerer jeg på overskriften i avisen - selvsagt vil noen vinne, og selvsagt er sjansen større hvis man spiller sammenhengende i 18 år enn bare 1 gang.

Derimot er det akkurat like stor sjanse iansett hvilken tallkombinasjon man velger.

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

Det skjønner alle med normalt omløp i øverste etasje.

Hva så om man ikke vinner tilbake alt man har brukt på lottokuponger i årene som har gått? Jeg f.eks. bruker som regel 80 kr (2 lotto + joker), ikke hver uke, men ofte. 80 kr ca annenhver uke påvirker ikke økonomien så mye. Men å vinne millioner, på en gang, det påvirker økonomien! Det er der forskjellen ligger. Småbeløp merker man ikke. De store merker man. Når de kommer alt på en gang.

Nå er det jo ytterst liten sjanse for å vinne de store beløpene, men å ha den lille sjansen, gjør småbeløpene verdt det.

Nei, bevares, men vi liker å holde oss til fakta, gjør vi ikke?

Å spille Lotto er ellers omtrent som å arbeide; Vi får beholde ene halvparten, mens staten tar den andre.

Jo, men ettersom staten er OSS (og vi er et demokrati), så får vi jo alle de pengene tilbake.

Du snakker som om Staten var en privat-eid corporation i et annet land.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...