Gå til innhold

Mage verk og blod i avføring

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt litt stikking nede i venstre side i en del mnd, men for ca 4 uker siden ble jeg lagt inn på sykehus med kraftige smerter i midtre del av magen og ned i venstre side(ned mot blære) det var vondt når di trykket på høyre side så derfor mente di det var blindtarm betenelse. Di åpnet da opp og den var betentog ble fjernet. det gikk så noen uker og jeg har fortsatt vondt på venstre side og rundt navle regionen. gikk til min fast lege og ble da lagt rett inn på sykehus igjen, der tokk di blod prøver og ultralyd. Men da fant di ingen ting ingen betenelser eller slikt og jeg ble utskrevet nest dag med følelsen at di synest jeg var et hypokonder.jeg føler på meg at noe er galt og jeg har derfor begynt å sjekke min avføring nøye , her viser det seg at jeg har slim i avføring og i dette slimet ser det ut som det er blod, jeg har også en sånn følelse som om jeg skulle hatt avføring igjen i magen,men klarer ikke å si helt hvor dette sitter. jeg går ofte på do både og tisser og bæsjer(har litt press på blæra helt nederst i magen kjennes det ut som.)basjen går ofte fra lys gul til mørk mørk brun jeg har også gått ned 7-9 kg på ganske Kort tid(spiser helt normalt, men er mindre aktiv da jeg er sykemeldt. Jeg gikk da til min fast lege igjen og han ringte syke huset og ville ha meg inn til en tarm sjekk , da måtte jeg søkes inn så dette var vente tid på så na kan jeg bli gående opp til 5 uker .jeg er jo redd da jeg synest jeg har mange symptoner på tarm kreft( Hva synest dere om symptonene?) da jeg ble lagt inn igjen så tokk di jo en del blod prøver av meg ,kan di se på disse om det er kreft? di tokk også ultralyd kunne di ha sett det på denne?

kan jeg slå meg til ro å vente på denne tarm undersøkelsen eller er det noe annet jeg kan gjøre. Håper på svar da jeg er veldig bekjymret

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164920-mage-verk-og-blod-i-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er ikke uvanlig med smerter i magen etter en blindtarms-operasjon, det kan ha blitt litt arrdannelser som vil kunne gi knipsmerter og uregelmessig avføring. Litt friskt blod rett i forbindelse med avføring er oftest ikke farlig. Men blod og slim i avføringen bør undersøkes. Regner med at det er et røntgenbilde av tykktarmen som skal gjøres. ventetiden bør kunne reduseres der som du har mye smerter. De vanlige blodprøvene kan ikke sikkert utelukke kreft, men det finnes noen varianter av blodprøver som kan gi en pekepinn. Forhør deg med fastlegen om disse har blitt tatt. I mellomtiden bør du tilstrebe regelmessig avføring. Noen har gos effekt av å blande fiberpulver f.eks Vi-siblin ( fåes på apotek) i et glass biola-melk morgen og kveld. Ultralyd er ingen sikker undersøkelse på tarm-sykdommer, men er en god metode for å se etter svulster/skader i f.eks milt, lever, nyrer, bukspyttkjertel og eventuelt underliv. .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...