Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til redde forholdet...

Anbefalte innlegg

Gjest Henrikke1

Hei, jeg trnger proff hjelp til redde forholdet. Jeg er 25 år gammel mens samboeren er 20. Kjæresten har fortalt meg at han har vært utro samme dag det skjedde... Han fortalt at han var veldig full og viste ikke hva han gjorde, han var veldig lei seg og sa at han elsker meg og masse sånt. Jeg er veldig ussikker på hvordan jeg skal gå fram med dette? Jeg er jo kjempe glad i han og vil ikke miste han. Vi hadde det kjempe bra sammen ellers og har vært sammen 1 og 1/2 år, er samboere siste 12 mnd. Skal jeg tro at dette var ubevist eller er det bare en unnskyldning? Vi har pratet litt om dette og han sa at han kanskje vil ikke klare dette med tanken på "hva han har gjort mot meg". Jeg vil legge dette bak oss, men er veldig usikker på hvordan vi kan gjøre dette på en riktig måte? Vet ikke om jeg skal nekte han kontakt med den han har vært utro sammen? Har lyst og be den tredje person å holde seg langt unna kjæresten min! Og masse såne spørsmål... Er helt knust etter det som skjedde og er veldig redd for miste kjæresten samt havne i depresjon eller kjærlighetsørg. Trenger rett og slett hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164926-jeg-trenger-hjelp-til-redde-forholdet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:-) om du vil legge dette bak deg bør du først spørre deg selv om du KAN det!?...

Spør også deg selv om hvordan det vil bli neste gang han går ut og drikker for mye? Kan du da stole på ham...?

Vrient spørsmål, noen får dette til mens andre ikke gjør det, alt kommer vel an på hva du kan leve med etc....

Du skrev: "Er helt knust etter det som skjedde og er veldig redd for miste kjæresten samt havne i depresjon eller kjærlighetsørg."...Det (depresjon) kan du få dersom du er sammen med ham fortsatt og går rundt og tenker på det. Etter erfaring ville jeg ha gjort det slutt nå. Og finn deg en annen som ikke er utro. (selv om det også kan være vanskelig) Lykke til.

Depresjon, kjærlighetssorg og tap er en del av livet, så er du vldieg redd for det, er det mulig du klamerer deg til et forhold du egentlig ikke vil ha, kun i et forsøk på å unngå det som er vondt. Det blir bare å utsette det uunngåelige. Du er enda ung, og han er kanskje litt for ung (?)...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg forstår at du er nedtrykt, for utroskap er ikk å å spøke med. Generelt synes jeg ikke det er noen unnskyldning at kjæresten din var full og derfor ikke visste at han var utro. Men det er en forklaring. Det er bra at dere har snakket sammen om saken. Men jeg merker meg at kjæresten din er usikker på om han vil klare å fortsette med deg fordi han har gjort det mot deg. Slik jeg tenker burde han være mer opptatt av hva du mener og føler nå, som er blitt bedratt.

Det er muig å komme videre sammen etter utroskap. Mange mener det er verre å bli betatt av en annen over tid bak kjæresens rygg enn at det går galt en natt i fylla.

Hvis dere begge vil fortsette forholdet, oppfordrer jeg dere til å diskutere hva som må ligge i bånd for at dere skal få tillit og tryghet til hverandre igjen. Da må dere snakke om hva dere kan godta og ikke godta av den andre. Og det går an å tilgi og se fremover.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...