minomino Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Min mann har i lengre tid slitt med tungpusthet. Dette startet første gang da han innåndet spraylakk uten sikker maske. Ble da bra igjen relativt raskt.For ca 2 mnd siden innåndet han avfettingsmiddel. Fikk svie i brystet og ble igjen plaget av veldig tung pust. Fikk rett etterpå påvist Sopp i munnhulen. Er avhengig av å bruke Cirtosept mot sopp flere ganger daglig for å holde den vekk. Kan han ha fått sopp i luftveiene ettersom han føler seg så tunpustet. Han har væer innlagt på sykehus og fått gundige undersøkelser. Alle prøver de har tatt er fine. Pusteprøver ,blodprøve. lungerøgnten og hjerteprøve. Øre-nese-hals legen fant heller ikke noe galt. Dette er jo flott det ..- men fortsatt har han jo plagene sine. Kan han ha skadet slimhinnene i luftveiene så kraftig at de trenger så lang tid på å lege seg? Vil nevne at han for mange år siden brukte legemiddlet Roccutane for hudproblemer, Disse tablettene tørker ut slimhinner.Brukte disse for over 15 år siden! Er det noe å få for å restituere slimhinnene? Hilsen bekymret 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164967-tungpustet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hvis han hadde pådratt seg en skade på lungene ved disse inhalasjonene, ville det kommet frem på en eller flere av de undersøkelsene han allerede har foretatt.Har han undersøkt hjertet? Jeg vil tro det, siden han har ligget på sykehus. Kan han rett og slett være i dårlig form? Etter en forkjølelse eller lign? Som du skjønner, er det vanskelig å si noe om dette i og med at han har vært igjennom alle undersøkelser og også ligget på sykehus, derfor kommer jeg med litt andre vinklinger. Hvis det ikke gir seg, ville jeg nok ha kontaktet lege på nytt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164967-tungpustet/#findComment-1072780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.