Gå til innhold

Etternavn når man blir separert

Anbefalte innlegg

Gjest snartsingel

Når man tar ut seperasjon, skifter man etternavn med en gang eller er "regelen" at man gjør det når man blir skilt etter 1 år? Man skal jo skrive ønsket navn på seperasjonspapirene, men kan hende det tar tid før det blir innvilget, eller?

Er heldigvis første og forhåpentligvis siste gang jeg skal skilles....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165002-etternavn-n%C3%A5r-man-blir-separert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

tror det går aller enklest om du skriver det på sep.papiret, alt-i-ett, lissom, Det skulle ikke ta noe tid, men vet ikke helt.

ellers kan man jo vente, hvis det er belastende å skulle forklare alle om det nye navnet midt oppi prosessen. Slik sett er det greit å vente litt.

Ingen regel på dette området.

Personlig kunne jeg ikke tenke meg å skifte navn, ikke om jeg så giftet meg med en Rockefeller. Dermed vil problemet ikke oppstå - men det har jo ikke noe med din sak å gjøre.

Mulig du har et knall etternavn fra før, da kan jeg forstå deg.

Jeg bor rett ved siden av hu skiløperen Anita Olsen Katnosa

Altså, her heter man Olsen, og gifter seg med en som heter Katnosa, også velger man å beholde det fæle Olsen navnet!?

Parkerer på handicap-plassen på Kiwi gjøra også..

Annonse

Altså, her heter man Olsen, og gifter seg med en som heter Katnosa, også velger man å beholde det fæle Olsen navnet!?

Som om Katnosa var noe å hoppe i taket av?

Det er bra for oss at hun har Olsen med i navnet, da vet vi hvem hun er, og Karlsen og Rike også (ja de får med seg det meste av kjærester, samboere og giftemål)...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...