Gå til innhold

Det er synd det skal være sånn

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83

Det er synd det skal være sånn at folk tror de er syke - hadde de ikke trodd dette hadde de sannelig ikke vært det.

Det er også synd at folk tror medisiner gir deg bivirkninger - hadde man ikke trodd dette så hadde det bare vært fint med medisiner, all den tid man DYPEST SETT trodde de virka, da.

Man skaper nemlig sin egen virkelighet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165045-det-er-synd-det-skal-v%C3%A6re-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skjerp deg!

Hvor er du født hen da? Unnskyld at jeg sier det men skulle ikke tro at du var et mennesket med de tankene der! Dette er de verste fordommene jeg har møtt mot folk som bruker medisiner og mot folk som sliter med psykiske problemer! Skjerp deg! Jeg mener det!

Gjest Snoopy83

Hvor er du født hen da? Unnskyld at jeg sier det men skulle ikke tro at du var et mennesket med de tankene der! Dette er de verste fordommene jeg har møtt mot folk som bruker medisiner og mot folk som sliter med psykiske problemer! Skjerp deg! Jeg mener det!

Fordommer? Hvorfor det? Skader dette psyke på noen måte?

De kan vel ikke noe for at de har blitt syke, selv om det har skjedd fordi de tror det selv.

Jeg bare sier en eller annen ting om virkelighetes natur jeg, så kom ikke her å si skjerp deg.

For det er nemlig slik for alle. Vi skaper våre egne kausalkjeder. Hadde jeg trodd jeg var et geni, så hadde jeg vært det.

Det er imidlertid en fordel å vite om dette - da kan man nemlig omgjøre synet på negative aspekt i rent nytteperspektiv, og få et bedre liv. Selv om det er vanskelig.

Annonse

Gjest ting er ikke så enkelt

De kan vel ikke noe for at de har blitt syke, selv om det har skjedd fordi de tror det selv.

Jeg bare sier en eller annen ting om virkelighetes natur jeg, så kom ikke her å si skjerp deg.

For det er nemlig slik for alle. Vi skaper våre egne kausalkjeder. Hadde jeg trodd jeg var et geni, så hadde jeg vært det.

Det er imidlertid en fordel å vite om dette - da kan man nemlig omgjøre synet på negative aspekt i rent nytteperspektiv, og få et bedre liv. Selv om det er vanskelig.

Er enig at tro er viktig. Men det høres nesten ut som om du mener at folk er skyld i sin egen sykdom. Til en viss grad kan man kanskje si det når man ikke tar vare på seg selv, men ofte er dette noe en selv ikke alltid føler at en har kontroll over. Det kan skyldes omsorgssvikt fra foreldre, at man ferdes i et dårlig miljø, noe som for mange er vanskelig å befri seg fra fordi de kanskje ikke ser det selv. Er man vant til å ha det vondt i livet, forventer man seg heller ikke mer av livet i fremtiden. Mange kommer inn i destruktive mønstre uten at de greier å komme ut av det før de ser det selv. Det kan ta år før man får nok innsikt til å se at man faktisk ikke tar vare på seg selv. For de som ikke har hatt psykiske problemer kan kanskje ha problemer med å forstå dette. De vil kanskje bare si at det er bare å ta seg sammen, men slik føles det ikke for dem som har problemene. Livet er ikke alltid så enkelt. Selv har jeg nå gått i terapi i 8 år, men det er først nå jeg har fått innsikt til å få et bedre liv. Ting kan ta tid, kanskje også fordi mange ikke får riktig hjelp. Har du selv hatt psykiske problemer?

Gjest ting er ikke så enkelt

Ting er ikke så enkelt. Alle kan ikke bli leger selv om de vil det. Dette avhenger også av biologiske faktorer som intelligens f.eks. En uten bein kan ikke hoppe høyde er et annet eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...