Gå til innhold

Hva er egentlig psykoterapi?


lillemorsliten

Anbefalte innlegg

lillemorsliten

Hei,

Jeg har nå etter lang tenketid bestemt meg for og gå tilbake og oppsøke psykolog igjen.Jeg gikk til det tidligere,men det gikk ikke så bra,dlevis fordi jeg var lite motivert og delvis fordi jeg ikke syntes det fungerte for meg og snakke med en mann.Jeg skal nå gå til en kvinne,og håper det vil gå bedre.DET jeg lurer på er,hva er forskjellen på og gå til en psykolog og evnt. psykoterapi?Jeg hadde nemlig et innlegg her tidligere hvor jeg beskrev hvordan jeg hadde det,og ble anbefalt av en lege her inne og gå til psykoterapi.Er dette noe som en psykolog gjør ,ja,hva er det egentlig,og har jeg nå isåfall valgt feil ved og be om psykolog,vist psykoterapi er noe annet? kan jeg be psykologen om psykoterapi?Dette ble MANGE spørsmål,men føler meg ganske så rådvill her og håper inderlig noen kan svare meg,vær så snill,fordi jeg vil ikke velge feil når jeg endelig har muligheten til og få hjelp.

På forhånd tusen takk...

Lillemorsliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Psykoterapi = "snakkebehandling"

Psykoterapi er det psykologen (og andre behandlere) gjør.

Søk på felines psykoterapiside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...