Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem med smerter

i brystet,og følbar puls særlig når jeg skal hvile.Dette har pågått i ca 2år,har vert hos min lege flere ganger(som er indremed),men får til svar at dette er psykisk, jeg føler det ikke slik da det synes å bli verre,men noen ganger kan det være ganske bra,vil gjøre oppmerksom på at det ikke er snakk om kjempe smerter,men et slags trykk som aldrig gir seg.Hjelp hva gjør jeg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16511-brystsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Ruchr.

Jeg trenger flere opplysninger om deg for å kunne svare spesifikt. Imidlertid er det mulig at det vil være fornuftig å se om det kan finnes årsak til plagene, selv om din lege kan ha rett i at det er psykisk grunn. Avhengig av alder, kjønn, andre sykdommer, evt. arvelige tilstander, risikofaktorer for hjertesykdom, etc, vil slik vurdering måtte gjøres. At du får det når du legger deg ned kan også gi mistanke om at det kan være andre strukturer som kan forårsake plagene, f.eks. spiserørsirritasjon p.g.a. noe vi kaller refluks (tilbakestrøm av mavesaft/syre til spiserøret).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16511-brystsmerter/#findComment-76932
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...