Gjest Efexoria Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Husker du vår lille disputt for en stund tilbake - jeg har GAD og hadde tusen bekymringer ved tanke på å starte med Efexor. Var veldig redd for bivirkningene ! Ville bare fortelle at jeg har begynt med 75 mg daglig, og merket umiddelbar effekt ! Faktisk fra dag 1, noe min psykiater sier han har sett i enkelte andre tilfeller også (evt. var det placebo-effekt, men bedre ble det i alle fall ! )Jeg har rett og slett fått et helt nytt liv ! Det meste av den generelle angsten er blitt nesten borte - eller i alle fall håndterlig - og medisinen har også effekt på fobiene mine, selv om jeg ennå ikke har turt inn i en heis. Men i dag tok jeg T-banen fra Tøyen til Majorstuen, for første gang på laaang tid, og jeg tenkte knapt på at jeg "burde" være redd ! Også er jeg mye mindre hissig og irritabel en før, Ikke alt er en kraftanstrengelse lenger, og jeg har begynt å "våkne" igjen. Har til og med overskudd til å høre musikk og lese bøker igjen, for ikke å snakke om hvor mye bedre jeg har fått det med mann og barn ! Min psykiater sier at med min alvorlige angstdiagnose, ser han for seg at jeg bør gå på denne dosen i lang tid fremover, kanskje et par år. Jeg går til samtale ukentlig, og jobber hardt med å bryte uhensiktsmessige mønstre ! Dag for dag, øvelse for øvelse. Vet ikke om jeg hadde klart det uten 75 mg Efexor daglig. Bivirkninger merker jeg ingenting til - var litt kvalm den første uken, men ellers ingenting. Merker ikke engang negativ effekt i forhold til seksualitet og lyst. Jeg har hatt flaks ! Jeg har det bra ! Og du medvirket til at jeg tok "sjangsen" ved å til slutt svare meg veldig skikkelig og grundig på det jeg spurte om ! Takk skal du ha ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165162-hei-hei-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Takk for hyggelig tilbakemelding. Det gir jobben mening når noen blir hjulpet :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165162-hei-hei-nhd/#findComment-1074137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.