Gå til innhold

Noen med en god kyllingoppskrift?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min er veldig enkel og veldig god.

Jeg koker pastaskruer.

Steker kyllingfilet, som er godt krydret med salt, pepper, hvitløk og chilikrydder.

Kylllingen legges så på pastaen på et fat.

Etter at kyllingen er ferdig stekt, steker jeg fersk champignon i samme panne - sammen med en dæsj fløte.

Når champignongen er passe stekt, legges den oppå kyllingen.

Deretter bruker jeg resten av fløten til å lage saus. Koker fløten i stekepanna, tar oppi pepper, soyasaus og maizena jevner.

Utrolig godt og enkelt.

Indisk kyllinggryte

1 stekt/grillet kylling (eller tilsvarende mengde kyllingfileter)

1 stor purre

2 syrlige epler

1 liten paprika

olje til steking

3 dl matfløte

1 1/2 ss karripulver (gjerne Patak eller Rajah)

2 ss curry paste

1 ss mango chutney

1 glass indisk currysaus (Uncle Ben's, Pataks eller lignende)

Skjær purren i tynne ringer, eplene i terninger og paprikaen i strimler.

Varm oljen og fres karripulveret litt. Tilsett purre, parika og epler og fres det mykt og blankt.

Bland inn fløte, mango chutney, curry paste og curry saus. La alt putre i ca 10 minutter.

Rens kyllingen for skinn og bein og del kjøttet i biter. Bland med sausen og la putre i ytterligere 15 minutter.

Serveres med ris og evt nan-brød.

Italiensk kycklingsoppa

4 port

2 kycklingfiléer, ca 250 g

50 g rökt fläsk

2 gula lökar

2 morötter

1 bit rotselleri, ca 100 g

smör

8 dl hönsbuljong

1 1/2 dl röda linser

2 tsk basilika

1/2 tsk svartpeppar

1/2 dl hackad persilja

1 msk vetemjöl

2 1/2 dl Kelda matlagningsgrädde

ev 1/2 tsk salt

Gör så här:

Skär kyckling och rökt fläsk i tärningar. Skala lök, morötter och selleri. Skär allt i småbitar. Fräs kyckling och fläsk i smör i en gryta. Rör ner grönsakerna. Häll på buljongen och låt det koka upp. Lägg i linserna och krydda med basilika och peppar. Låt soppan koka ca 10 min. Vispa ut mjölet i grädden och rör ner den och persiljan. Låt koka 3 min. Smaka av med salt. Servera med bröd.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...