Gjest bekymret Skrevet 23. januar 2001 Del Skrevet 23. januar 2001 Heisann. Eg er en gutt på 27 år og er lit bekymret. Eg har vert plaget av hjerterytme forstyrrelser siden ungdumsskolen. Fikk plutselig puls optil 200 pr, min. og har fått anfall 6-7 ganger tilsammen og noen ganger måtte til sykehuset for medesinbehandling for og få det til og slå normalt igjenn. For 3 månter siden var eg på regionsykehuset i Trondheim og fikk svidd av en ledning i hjertet (ablasjon). siden da har eg kjent noen rykninger i hjertet noen ganger i døynet og som føles som et hart slag etterfulgt av vibrasjoner. legen som utførte inngrepet sier det var velykket ablasjon. men eg er bekjymret alikvel. er dette ekstraslag, eller er det forkammer flimmer. er det noe som kan gi seg me tiden. Eg er bekymret for at det ikke gir seg og at det kan forverre seg med tiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16519-rytmeforstyrrelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 24. januar 2001 Del Skrevet 24. januar 2001 Svar til Bekymret. Etter en ablasjon (som forøvrig er vellykket og har kuttet den ekstra ledningen som ga grunnlag for din tidligere tendens til rask puls) er det ganske hyppig at man får en viss ekstraslag-aktivitet. Slik du beskriver det er det mest sannsynlig det som forekommer hos deg. Det er mindre trolig at du har kortvarig forkammerflimmer, selv om dette også kan sees etter ablasjon, avhengig av hvor i hjertet ablasjonen ble gjort. Siden det såpass kort tid siden inngrepet ble foretatt er det fint om du slår deg litt til ro med at dette fenomènet er der en gang iblant. Skulle tendensen tilta, vil det være naturlig å båndspille deg et døgn for å se av hvilken natur rytmen er. Dette vil dine leger på Regionssykehuset enkelt hjelpe deg med hvis du ikke blir kvitt plagene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16519-rytmeforstyrrelser/#findComment-76924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekymret Skrevet 25. januar 2001 Del Skrevet 25. januar 2001 Svar til Bekymret. Etter en ablasjon (som forøvrig er vellykket og har kuttet den ekstra ledningen som ga grunnlag for din tidligere tendens til rask puls) er det ganske hyppig at man får en viss ekstraslag-aktivitet. Slik du beskriver det er det mest sannsynlig det som forekommer hos deg. Det er mindre trolig at du har kortvarig forkammerflimmer, selv om dette også kan sees etter ablasjon, avhengig av hvor i hjertet ablasjonen ble gjort. Siden det såpass kort tid siden inngrepet ble foretatt er det fint om du slår deg litt til ro med at dette fenomènet er der en gang iblant. Skulle tendensen tilta, vil det være naturlig å båndspille deg et døgn for å se av hvilken natur rytmen er. Dette vil dine leger på Regionssykehuset enkelt hjelpe deg med hvis du ikke blir kvitt plagene. Eg hadde båndspiller en stund og han sa det var ekstraslag og ville gi seg etter en et par måneder, eg hadde noen rykninger i ca, 2 måneder et par ganger omtrent hver dag, og har ikke kjent noe ferm til nå, men har kjent det noen dager igjen. Det eg er redd for er at det ikke går over og at det bare blir verre med tiden. og om det er farlig. Er Veldig bekymret for dette. mvh meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16519-rytmeforstyrrelser/#findComment-77064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 1. februar 2001 Del Skrevet 1. februar 2001 Eg hadde båndspiller en stund og han sa det var ekstraslag og ville gi seg etter en et par måneder, eg hadde noen rykninger i ca, 2 måneder et par ganger omtrent hver dag, og har ikke kjent noe ferm til nå, men har kjent det noen dager igjen. Det eg er redd for er at det ikke går over og at det bare blir verre med tiden. og om det er farlig. Er Veldig bekymret for dette. mvh meg. Svar til Bekymret. Din bekymring er forståelig, men du har ikke noen reell grunn til å frykte for at ditt hjerte er sykt eller at det skal ta noen skade av endel ekstraslag. Les et utmerket innlegg merket Heartbeat av 25.jan.2001. Innsenderen setter navn på angst og bekymring som oppstår hos endel personer som opplever sine ekstraslag som besværlige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16519-rytmeforstyrrelser/#findComment-79781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.