Gå til innhold

NHD, Hans "angst" er så rar. Hva skjer? Kan hans psykiater fortelle meg noe mer?

Anbefalte innlegg

Gjest hans kjæreste

Hei,

Min kjæreste går til behandling hos en psykiater - for angst.

Men den siste tiden har han virkelig endret seg. Han er tiltaksløs, svært svært negativ, kritisk, ser svart på livet, har ingenting å gi meg, er likegyldig i følelsene sine, er ustabil i fht å treffes/ikke treffes, ringer sjeldent, er veldig sliten, har fått vival å sove på...

Jeg er så utrolig lei meg for hva som skjer. Selvom han tidligere ha r hatt angst, har ansgtanfallene vart noen timer i løpet av en dag - og han har hatt lange angstfrie perioder. Men nå har angsten vært hardere enn noensinne (første gang jeg har sett ham bli rammet så hardt), og han trekker seg veldig unna meg i disse periodene.

Jeg vet han fortsatt elsker meg. Det sier han.

Men jeg tror ikke jeg holder ut dette.

Skrev forresten et innlegg for noen dager siden. Da ba du meg om å bli med til hans pyskiater. Det har jeg gjort en gang, men da snakket vi mest om forholdet vårt. Jeg fikk ikke spurt psykiateren om HAN mener dette er angst...og om prognose etc. Men det ER angst, det er jeg ikke i tvil om - for jeg kjenner symptomene. Men likevel så blir det så voldsomt...

Nå er jeg på nippet til å ringe denne psykiateren hans, for fortsatt er jeg like før jeg går fra denne gutten min. Han er bare ultra-negativ overfor meg. Takler det snart ikke mer.

Kan hanb være deprimret samtidig nå? Og OM han er det, vil det rettferdiggjøre hvorfor han sier så mye stygt til meg???

Lurer på om hans psykiater vil kunne si noe til meg om dette, eller er taushetsplikten så sterk?

Fortsetter under...

Psykiateren kan ikke fortelle deg NOE om kjæresten din. Taushetsplikten er veldig streng. Men det du kan gjøre, er å ringe psykiateren og fortelle hvordan du opplever ham, hvordan han fungerer i det daglige. Da vet du i hvert fall at psykiateren har fått all relevant informasjon. Si rett ut at du tror han har en depresjon.

For meg høres det ut som han har fått en depresjon i tillegg til angsten. Depresjon og angst opptrer jo ofte sammen, dessuten.

Hvor mye du skal godta pga av hans sykdom, er jeg nok ikke den rette til å svare på. Men du må nok i hvert fall klare å leve med at han, nå, ikke har særlig mye krefter til samvær og støtte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...