Gå til innhold

Kombinasjon av div. lege- og naturmidler - NHD/andre

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg eksamensstress og tunge og mørke vinterdager, og da jeg vet fra før at jeg lett blir deprimert og urolig på denne tiden, så har jeg lyst til å prøve noen naturlegemidler i tillegg til Fontex 60mg og Lamictal 300 mg. Jeg tenker da på Relana, Valerina Natt, Ginseng og Rosenrot. Er det noen av disse preparatene som "kræsjer"?

Fortsetter under...

Gjest victor hiemis

Jeg vet at NHD anbefaler å ikke kombinere medisiner og naturmidler pga manglende dokumentasjon av interaksjoner.Men jeg bruker allikevel litt naturmidler selv,bl.a. Rosenrot.

Siden du skriver om tunge og mørke vinterdager,tenkte jeg at jeg skulle anbefale deg å prøve salvie.Jeg drikker en kopp salviete hver morgen.Det holder,ingen vinterdepresjon.Jeg tar en teskje salvie til hver kopp.Det gjelder å ikke ta for mye.Jeg lager alltid en kopp dagen i forveien og setter den i kjøleskapet til neste morgen.Lar den trekke i 1 time.

Salvie er jo nesten gratis,så det kan være verdt å prøve.Du trenger bare en kopp,en tesil,salvie og kokende vann.

Selv om dette virker helt utmerket på meg,kan jeg ikke garantere at det virker på deg.Men,som sagt,det kan være verdt å prøve.

Eventuelt,lykke til!

Jeg vet at NHD anbefaler å ikke kombinere medisiner og naturmidler pga manglende dokumentasjon av interaksjoner.Men jeg bruker allikevel litt naturmidler selv,bl.a. Rosenrot.

Siden du skriver om tunge og mørke vinterdager,tenkte jeg at jeg skulle anbefale deg å prøve salvie.Jeg drikker en kopp salviete hver morgen.Det holder,ingen vinterdepresjon.Jeg tar en teskje salvie til hver kopp.Det gjelder å ikke ta for mye.Jeg lager alltid en kopp dagen i forveien og setter den i kjøleskapet til neste morgen.Lar den trekke i 1 time.

Salvie er jo nesten gratis,så det kan være verdt å prøve.Du trenger bare en kopp,en tesil,salvie og kokende vann.

Selv om dette virker helt utmerket på meg,kan jeg ikke garantere at det virker på deg.Men,som sagt,det kan være verdt å prøve.

Eventuelt,lykke til!

Hvor får jeg kjøpt salvie?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Problemet med udokumentert medisin (såkalte naturmidler) er bla at det ikke er gjort kontrollerte forsøk med dem.

Det finnes derfor intet faktagrunnlag å bygge på som gjør at en kan svare på slike spørsmål.

Jeg har erfaring fra to pasienter som gjør at jeg kan si at Vallerina natt med stor sannsynlighet kan tas i tillegg til medisinene dine uten at det er farlig.

Annonse

Problemet med udokumentert medisin (såkalte naturmidler) er bla at det ikke er gjort kontrollerte forsøk med dem.

Det finnes derfor intet faktagrunnlag å bygge på som gjør at en kan svare på slike spørsmål.

Jeg har erfaring fra to pasienter som gjør at jeg kan si at Vallerina natt med stor sannsynlighet kan tas i tillegg til medisinene dine uten at det er farlig.

Okay, takk for svar! Ettersom det ikke er gjort kontrollerte undersøkelser og sånt på det, så får jeg nesten stille meg selv til disposisjon. Jeg si ifra hvis det begynner å gro ører på ryggen min, eller om jeg plutselig skulle miste håret eller lignende prøvekaninsymptomer. Mitt bidrag til forskningen! :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...