Gå til innhold

Hvilken kjørerute lønner seg?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt litt rundt idag, og funnet en alternativ kjørerute til jobb.

Rute 1: ca. 12 km, 8 minutter å kjøre (10-11 i rushen) + bomring 12 kroner

Rute 2: ca. 13-14 km, 18 minutter å kjøre (noe kortere tid om det ikke er glatt)

Er det rute 1 som lønner seg økonomisk sett her? Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165226-hvilken-kj%C3%B8rerute-l%C3%B8nner-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser en bort fra verdien av mer-tiden du bruker på rute 2, så vil den lønne seg. Du sparer 12 kr i bomringen, og bruker ca 2 kr mer i bensin.

Bare 2 kroner mer? Damn..trodde det ble mer, jeg, siden det tok så lang tid. Men da kan jeg iallfall ta den ruta når jeg har god tid :D (det vil si ikke de dagene jeg starter klokken 7 om morgenen på jobb :P )

Bare 2 kroner mer? Damn..trodde det ble mer, jeg, siden det tok så lang tid. Men da kan jeg iallfall ta den ruta når jeg har god tid :D (det vil si ikke de dagene jeg starter klokken 7 om morgenen på jobb :P )

Bensinforbruket er nesten det samme pr km uansett hastighet (med mindre du kjører veldig sakte eller veldig fort). I dette tilfellet er forbruket pr km omtrent det samme. Dermed har tiden du bruker liten relevans. Unntaket er dersom en rute innebærer mye mer køkjøring, som gir økt forbruk uten at en beveger seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...