Gå til innhold

Snorking og pustevansker

Anbefalte innlegg

Hei

Problemet er som overskriften sier.Når jeg sovner/sover merker jeg flere ganger at jeg nesten stopper og puste fordi tunga trekker seg litt bakover og dekker til utgangen fra nesen.Dette gjør at jeg flere ganger våkner og må skifte liggestilling. Selv liker jeg best å puste med nesen, noe jeg har foretrukket så og si hele livet. Dette skjer nesten hver gang jeg ligger på ryggen og sover, derfor må jeg ligge på siden.. Har også fått høre at jeg snorker ekstremt. Noe jeg syns er veldig plagsomt,spesielt om det er jenter til stede.

Har noen råd om hva jeg kan gjøre? Lider jeg av søvnapne (eller hva det heter)?

mvh

meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165313-snorking-og-pustevansker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Ta kontakt med legen din og få en søvnundersøkelse på en søvnklinikk. Det er mulig å få operert det problemet ditt. Det at du ikke sover godt om natten får du jo igjen dagen etter. Det er en ond sirkel du er kommet inn i.

Ta den undersøkesen du.

Mvh

Ta kontakt med legen din og få en søvnundersøkelse på en søvnklinikk. Det er mulig å få operert det problemet ditt. Det at du ikke sover godt om natten får du jo igjen dagen etter. Det er en ond sirkel du er kommet inn i.

Ta den undersøkesen du.

Mvh

Alle som ligger på ryggen vil komme til å snorke. Sov på siden.

Det er en grunn til at folk som har besvimt må legges i stabilt sideleie, ellers dør de av at tungen stenger for pustingen.

En humorist fra Skottland fikk høre at han burde sove med en t-skjorte med en liten lomme på. Ta på t-skjorten bakfrem slik at lommen blir på ryggen og putt en tennis ball i lommen. Om du ruller over på ryggen igjen så merker du fort ballen og vil da ligge på siden...

Det skader vel heller ikke med en undersøkelse, men alles tunge faller jo bak i svelget når vi er helt "borte" og en ligger på ryggen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...