Gå til innhold

Angst

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg var her inne for noen måneder siden og stilte noen spørsmål angående hiv/aids, og mottok noen omtenksomme svar fra en kommende sykepleier. Jeg er en 26 år gammel student i Bergen. Jeg utsatte meg selv for reell smittefare for 11 måneder siden. Jeg har utviklet diverse symptomer og fysiske plager siden episoden. I perioden 3 - 8 måneder etter smittefaren testet jeg meg jevnlig ved poliklinikken og hos fastlege. Da prøvene var negative ble det mer enn antydet at plagene var et resultat av min psykiske tilstand. Selv om hepatitt b ble først oppdaget ved 3. testen jeg tok.

Jeg oppsøkte psykolog over tid, uten at jeg eller psykologen så noen grunn til å fortsette samarbeidet. Nå avløser den ene fysiske plagen den andre. Kan eksempelvis nevne en tre-ukers periode med ekstremt tørr munn. Har en forkjølelse som har sittet i snart et halvt år. Øreverk som kommer og går. Generelt plager i lymfekjertlene. En spredning av pigmentprikker over hele kroppen med forskjellig intensitet. Kan alle disse fysiske plagene skyldes psykisk lidelse?

Jeg vegrer meg for å gå til legen igjen, da jeg syns det er vanskelig å starte på nytt, med tanke på alle forklaringer og evt gå tomhendt hjem igjen. Har vært i gjennom den lange, tunge prosessen for mange ganger allerede nå. Livet er nokså ulevelig sånn tilstanden er for øyeblikket, og det har den vært siste halve året. Hvor skal jeg gå videre?

På forhånd takk.

mvh

Kristian

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165325-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LuzyNuzy

Det er ikke så lett for oss brukere å svare på spørsmålet ditt desverre. Jeg er i allefall ikke kompetent til å gi deg et sikkert svar. Men jeg vil likevel råde deg til å kontakte legen din. Bedre med en gang for mye, enn en for lite.

Og du... Jeg håper det går bra. *Krysser fingrene for deg* :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165325-angst/#findComment-1075579
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...