Gå til innhold

"farlige kynnere?"


Gjest OL

Anbefalte innlegg

Var hos legen i går,er i uke 20 og har litt kynnere,ikke vonde og ikke mange pr.dag.Jeg fikk astmamedisin for å stoppe kynnerne for å forhindre for tidlig fødsel.Trodde litt kynnere var normalt, men sitter nå her med følelsen av at noe er alvorlig galt.Kan ellers nevne at jeg venter tvillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Man kan ha god effekt av astma-medisin for å stoppe kynnere. Det er ikke uvanlig å ha litt tidlig kynnere når man bærer på tvillinger, men hvis legen vurderer det dithen at dine kynnere er så kraftige at de kan ha innvirkning på modningen av livmorhalsen allerede nå, er det lurt å få stoppet dem. Jeg lurer på om legen din sa at du skulle ta disse medisinene regelmessig eller om du skulle ta en pille hvis kynnerne kommer såpass regelmessig og er såpass kraftige at de ikke lar seg stanse ved at du f.eks. tar det med ro/legger deg ned litt. Jeg synes du må få avklart dette med din lege. Det kan være ubehagelig å ta disse pillene regelmessig, spes. hvis du strengt tatt ikke trenger det. En bivirkning kan være høyere puls, hodepine og svetting, evt. litt uvelhetsfølelse. De fleste får kun lettere bivirkninger og disse er doserelatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...