Gjest Julenissepuls Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Om jeg drikker to små kopper kaffe er det i gang...,drikker jeg en flaske brus er det i gang(pga mye kullsyre/luftpress under hjertet),stresser jeg setter det igang,får jeg for lite fysisk aktivitet er det i gang, spiser jeg litt for mye er det garantert i gang, osv. I tillegg er jeg litt overvektig. Er det normalt å ha så overfølsomt hjerte da? (jeg har hatt snublende hjerte i minst 20 år, men aldri så ille som nå de siste åra) En gang snublet det helt vilt og uregelmessig i en hel time sammenhengende, trodde jeg skulle daue, men det gjorde jeg ikke selvfølgelig Neida, i stedet satte det igang igjen nøyaktig samme dag og omtrent samme dagstidspunkt en uke etterpå, også da holdt det på nøyaktig en time før det ga seg.Sprøtt! Mister pusten under hjerteslagpausene, og synes det er litt ekkelt. Hjertet står lenge å vibrerer som en sopran mellom ekstraslagene. Har tatt EKG(normalt resultat), men har desverre ikke klart å fått tatt det under anfall. Selvfølgelig slutter anfallet når jeg endelig kommer frem til legen(litt lang vei å reise+ tar alltid en stund å få time). Jeg er normalt ikke redd når dette skjer, begynner jo å bli vant til det. Men må innrømme at jeg ble redd de gangene det slo kraftig uregelmessig(pluss lange pustestopp) i en hel time i strekk ved to anledninger, hvem ville ikke blitt det? Ser det er mange som opplever ekstraslag her inne, men kan det jeg har virkelig være normale ekstraslag? jeg synes dette virker alvorligere, tenker da på klaffeil eller noe. Jeg skal selvfølgelig sjekke alt hos lege/ultralyd, for å utelukke alvorlige ting. Noen andre som har så overfølsomt hjerte som meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165382-hjertet-snubler-og-vibrerer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille urytmiske meg Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hei! jada, kjenner meg alldeles igjen i din beskrivelse av snublende/vibrerende hjerte.Får det særlig når jeg er stressa, samt har spist/luft i magen.Lider av angst(panikklidelse pga ekstraslagene), noe som gjør saken verre.Forsøk med omega-3 tilskudd, det synes å hjelpe LITT for min del.Mosjon, blir det for lite av det? Jeg tør ikke trene lenger, er redd hjertet skal stoppe.Men det går jo egentlig ikke an å tenke sånn, setter MANGE begrensninger for meg! ikke noe særlig.....føler med deg...jag har tatt ultralyd, holter i 16 t, fått registrert sves.Ufarlige, men kjente heller ikke at jeg hadde de, så tror hele tiden at de jeg kjenner SVÆRT godt er farlige/av en annen art...uff, hvor dumme de hjertene kan være 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165382-hjertet-snubler-og-vibrerer/#findComment-1082332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.