Gå til innhold

Fortvilet

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg, dame 35 år har hatt migrene i ca. 10 år.Har hatt det opptil en- to g i uka.For fem år siden begynte jeg med forebyggende, Tenormin. Dette gjorde anfallene litt mildere men nesten like ofte. Ved anfall tok jeg Cafergot.Brukte de en del til jeg fant ut at det ikke var bra.Gikk over til Zomig i stedet. Oktober i fjor startet jeg på InderalRetard. Rundt den tiden merket jeg at jeg var veldig blank i øynene (hver dag) og lyssky. Mars i år gikk jeg til naturterapeut som påviste intoleranse mot: Egg,melk, hvete, løk, svin + allergisk mot katt, støv og midd. Startet på diett og gikk ned 10 kg og ble enda trettere, svimmel og rar. Fikk natur-medisin. Trappet ned Inderal 16 dg og sluttet. Fikk så panikk-angst, brystsmerter, skjelvinger osv. Så da ble jeg redd og begynte på Inderal igjen. Dette var i juni og helt siden da og fortsatt har jeg en varm murring under øynene, leamus på øye og utstående blodåre på venstre tinning.Hjerte dunket rart i flere uker. Nå er jeg tung i brystet.I aug. var jeg til akupunktur-diagnose og det ble påvist M.E.som jeg får natur-medisin mot. Er nå sykmld. for tredje gang d. å.Har ofte proppet i meg ibux, ibumetin,zomig og veldig mye fenazon koffein. Var hos legen igjen i september og "fikk lov" til å få atacand. Har nå trappet ned og sluttet på den. Nå har jeg igjen angst og tåler, tør ingen ting. Venter på svar om det er bihulene. Hva er galt med meg? Er jeg rett og slett overmedisinert? Må jeg ha avgiftning? Hvorfor hjelper ikke legen meg? Jeg gjør alt selv. Jeg ble tilbudt lykke-piller, men jeg blir jo deppe fordi jeg ikke vet hva som feiler meg! Jeg svetter og fryser,klør i endetarmen og under armene. Vær så snill og hjelp. Ekteskapet ryker snart og ungene vil ha tilbake mamman sin.

klem fra meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165439-fortvilet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

I ditt tilfelle synes jeg det er rimelig at du får henvisning til en nevrolog som er spesiellt interessert i migrene. Eventuelt ved migreneklinikken på Sjølyst i Oslo. Regner med at hormonforstyrrelser, lavt jernlager og stoffskifte er sjekket. Viktig at du etterhvert får tilbake energien og styringen med livet ditt. Høres ut som du lenge har vært tappet for energi, og at livet ditt har blitt styrt av dette. Mange blir i en slik situasjon engstelige og vil slite med depresjoner. Slik sett kan det kanskje være gunstig for deg med antidepressive ( hjelper også mot angst) en periode på 6-12 mnd. Kanskje bør du ta bilder av hodet. Svært mange hjelpes av Atacand. Noen må ha "vanlig" migrene-medisin i tillegg. du kan gjerne regulere kostholdet ditt slik at du ikke spiser så mye hvete, gjær og sukker, men ikke la dette bli en stor stressfaktor. Dersom du er redd for at ekteskapet vil ryke så gjør ikke dette totalsituasjonen bedre. Stress vil gjøre alt værre for deg. Kanskje kan mannen din være med til legen en gang, eller kanskje dere burde gå noen ganger i familieterapi. Oftest er det ikke slik at det kun er den ene parten i et forhold som må endre seg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165439-fortvilet/#findComment-1079088
Del på andre sider

Vet legen om at du går til naturterapeut og at du får alle de "medikamanentene" av han også?

Jeg ble dessverre ikke så mye klokere av dette svaret. Ja, legen vet at jeg går til naturterapeut, men virker ikke som han bryr seg med det. De vil jo gjerne ikke samarbeide. Naturterapeuten fraråder bruk av lykkepiller fordi det tar bare "toppen" av problemet. Akkurat nå sliter jeg med abstinens fordi jeg har sluttet med inderal. Jeg kan vel ikke da starte på piller igjen Det liker jeg ikke. Det er så slitsomt at de ikke finner ut av dette. Jeg som alltid har slitt meg gjennom livet. Vært på jobb med migrene for ikke å belaste andre med mine problemer. Aldri vært sykemeldt før, før i år. Og det å bli møtt av legen som en hypokonder, det var skuffende for meg. Har mistet masse selvtillit av dette. Skriv gjerne til meg andre med samme problemer. Sammen er vi sterke!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165439-fortvilet/#findComment-1079449
Del på andre sider

Jeg ble dessverre ikke så mye klokere av dette svaret. Ja, legen vet at jeg går til naturterapeut, men virker ikke som han bryr seg med det. De vil jo gjerne ikke samarbeide. Naturterapeuten fraråder bruk av lykkepiller fordi det tar bare "toppen" av problemet. Akkurat nå sliter jeg med abstinens fordi jeg har sluttet med inderal. Jeg kan vel ikke da starte på piller igjen Det liker jeg ikke. Det er så slitsomt at de ikke finner ut av dette. Jeg som alltid har slitt meg gjennom livet. Vært på jobb med migrene for ikke å belaste andre med mine problemer. Aldri vært sykemeldt før, før i år. Og det å bli møtt av legen som en hypokonder, det var skuffende for meg. Har mistet masse selvtillit av dette. Skriv gjerne til meg andre med samme problemer. Sammen er vi sterke!

Det er forferdelig at hobby leger kan svare deg, men gjør det likevel for livet ditt virker som et lite helvete! Jeg synes svaret til Nina Lindstad er bra og hun er ikke hobby lege som oss andre som svarer.

Jeg tror at du må gå mer inn i deg selv og se på livet ditt. Det kan noen ganger hende at årsaker i livet får fysiske uttrykk. Kanskje DU ikke får den støtten du krever. Hva vil DU ha ut av livet? Det ser ut til at INGEN av medikamentene du får i deg hjelper, de bare gjør det værre som avhengighet osv. Det er synd at enkelte leger ikke ser dette. Lindstad synes jeg ser en masse og det skader vel heller ikke om kanskje du kunne snakke med noen som en psykolog kanskje. Ikke snakk med folk som har det samme problemet som deg, det bare drar dere sammen nedover dog dersom noen ikke da har en løsning! Jeg har en helt hobby lege løsning og det er; 2 uker for deg selv et sted hvor det er varmt og godt og bruk tiden til å tenke over livet og hva du vil og IKKE drikk alkohol eller ta noen sterke piller. Kroppen din er jo helt ødelagt. Hva med 1/2 times gåtur for deg selv hver dag eller meditere. Jeg tror omgivelsene dine drar deg ned, de er ikke der for DEG!!

Håper virkelig at du kan bli fri fra pille-helvete og hode vondt :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165439-fortvilet/#findComment-1079852
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...