Gå til innhold

Do They Know It's Christmas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff. Jeg må innrømme at jeg ikke hadde rare forhåpningene til en nyinnspilling av denne låta, men dette var under all forventning. Det er nesten ikke til å fatte og begripe at det er mulig å voldta en låt så jævlig.

Når man ikke tror det kan bli verre er det faen meg en gærning som begynner å rappe. Før gjengen igjen fortsetter med en intensitet som mest av alt vil stå som et minnesmerke for den hemningsløse rangelen artistene sannsynligvis kjørte kvelden i forveien.

Selv jeg kunne gjort det bedre, og det er ikke fordi jeg kan synge. For det kan jeg ikke.

Hør selv.

http://pub.tv2.no/TV2/underholdning/musikk/nyeplater/article303518.ece

Han fylliken som gir låta karakter 5 må jo rett og slett være tonedøv.

Gjest Juhlenissen
Skrevet

Enig, det er helt for jææævlig!

Begrepet "voldta låten" passer bra, noe som stadig skjer oftere.

Ikke faen om jeg skal kjøpe den dritten, gir heller pengene direkte til fattige, eller enda bedre...beholder dem selv *host*

Selv ikke sultne barn kan få meg til å kjøpe(høre på)så dårlig musikk.

Skrevet

Enig, det er helt for jææævlig!

Begrepet "voldta låten" passer bra, noe som stadig skjer oftere.

Ikke faen om jeg skal kjøpe den dritten, gir heller pengene direkte til fattige, eller enda bedre...beholder dem selv *host*

Selv ikke sultne barn kan få meg til å kjøpe(høre på)så dårlig musikk.

Eller du kan kjøpe den nylig utgitte Live Aid-dvd'en.

10 timer med 80-tallsnostalgi som redder liv.

Gjest Juhlenissen
Skrevet

Eller du kan kjøpe den nylig utgitte Live Aid-dvd'en.

10 timer med 80-tallsnostalgi som redder liv.

*Gjeeeeesp* hvordan holder man ut slikt? og hvem har bruk for alle disse samlingene?

Og ikke minst: hvor skal vi lagre dem???

Kansje vi alle burde kjøpe Britneys samleplate *Britneys beste*, så vi redder jula for henne?

Hun har sikkert mange dyre julegaver hun skal kjøpe dakkar.

Det eneste positive poenget som er viktig å få med her, er at CDer er billige å sende i posten ;O

I fjor ble portoen nemlig mye dyrere enn gavene :-(

Skrevet

*Gjeeeeesp* hvordan holder man ut slikt? og hvem har bruk for alle disse samlingene?

Og ikke minst: hvor skal vi lagre dem???

Kansje vi alle burde kjøpe Britneys samleplate *Britneys beste*, så vi redder jula for henne?

Hun har sikkert mange dyre julegaver hun skal kjøpe dakkar.

Det eneste positive poenget som er viktig å få med her, er at CDer er billige å sende i posten ;O

I fjor ble portoen nemlig mye dyrere enn gavene :-(

Neinei, du misforstår. Dette er en nydelig dvd-boks med verdens største konsert noensinne.

For alle som opplevde 80-tallet, selv om enkelte av oss var sneiper, er dette en nostalgisk samling vi ikke kan gå glipp av.

Som julenisse kommer du sannsynligvis til å måtte dra på noen sånne om ca. 1 måned.

Skrevet

"Hastverksarbeid" var det første ordet som datt net i hue på meg da jeg hørte låta. Men voldtekt var også ganske dekkende.

Skrevet

"Hastverksarbeid" var det første ordet som datt net i hue på meg da jeg hørte låta. Men voldtekt var også ganske dekkende.

Uansett hva den er et resultat av så snakker vi i hvert fall om den verste musikalske skandalen verden har opplevd siden en programleder i NRK kom på den geniale ideèn å gi Valgerd Svarstad Haugland ubegrenset tilgang til mikrofon og Grand Prix-melodi i beste sendetid.

Det var en lang setning, det!

Gjest Juhlenissen
Skrevet

Neinei, du misforstår. Dette er en nydelig dvd-boks med verdens største konsert noensinne.

For alle som opplevde 80-tallet, selv om enkelte av oss var sneiper, er dette en nostalgisk samling vi ikke kan gå glipp av.

Som julenisse kommer du sannsynligvis til å måtte dra på noen sånne om ca. 1 måned.

Mener du virkelig det???

Er du en slik fyr som stadig går på 80-tallspartyer og er helt med(blir aldri lei av den samme musikken)?

Jeg er for lengst ferdig med 80-tallsnostalgien, men kansje jeg er for gammel og har vært på _for mange_ 80-tallsparty da?

Sorry, jeg hater slike alskens CDsamlinger uansett, det blir bare enda mer å rydde opp i.

Maddonnas beste, Åges beste, Vikingarnas kramgoa osv, det får meg til å spy(ja nesten da!).

Men de får sikkert en sekser på terningen i ei eller anna budstikke borti gokk.

Skrevet

Uansett hva den er et resultat av så snakker vi i hvert fall om den verste musikalske skandalen verden har opplevd siden en programleder i NRK kom på den geniale ideèn å gi Valgerd Svarstad Haugland ubegrenset tilgang til mikrofon og Grand Prix-melodi i beste sendetid.

Det var en lang setning, det!

Valgerd var jo en klassiker! Hehe!

Gjest alive&kicking
Skrevet

Mener du virkelig det???

Er du en slik fyr som stadig går på 80-tallspartyer og er helt med(blir aldri lei av den samme musikken)?

Jeg er for lengst ferdig med 80-tallsnostalgien, men kansje jeg er for gammel og har vært på _for mange_ 80-tallsparty da?

Sorry, jeg hater slike alskens CDsamlinger uansett, det blir bare enda mer å rydde opp i.

Maddonnas beste, Åges beste, Vikingarnas kramgoa osv, det får meg til å spy(ja nesten da!).

Jeg gleder meg til å sette meg ned og mimre over svunnen 80 tallstid og beste konsert ever.Samtidig støtter jeg et godt formål...

Selv om den do they know its christmasvarianten er helt forferdelig kommer jeg nok til å kjøpe den for å støtte. SELV om jeg også synes det er respektløst å gi ut den ut på nytt i en så fæl variant. De kunne vel laget en ny i stedet?

Skrevet

Tja, orginalen var ille nok, dette var hvertfalll ikke værre.

"Stjernene" i orginalen hadde funnet ut at siden de maks hadde 1 linje hver, måtte de gjøre det beste ut av det. Så de vrengte og vrælte så det hele ble en parodi! Denne gangen er det mer ukjente folk som er med, og det henger mer sammen som sang.

Men produksjonen.... sånne råharry 80-tallsgitarer burde aldri vises utenfor Melodi Grand Prix.

Skrevet

Hmf, jeg må være den eneste personen i verden som IKKE får til å høre den hersens sangen. Både i opera, ie og mozilla får jeg feilmeldig når jeg prøver, og det har jeg fått i flere dager nå *snurt*

Skrevet

Nei dette var jo rett og slett j... skrur av nå før jeg hører resten.

Skrevet

Hva med band aid 2 da?

Den som ble spilt inn på slutten av 80 tallet. Med Kylie Minogue, Bros og andre i Stock/aitken/waterman stallen?

DET er julestemning det!

Men enig om at denne 2004 versjonen er crap!

-med unntak av et par strofer av han travis-vokalisten.

Skrevet

Mener du virkelig det???

"Er du en slik fyr som stadig går på 80-tallspartyer og er helt med(blir aldri lei av den samme musikken)?"

Hehe, nei. Jeg løper ikke ned 80-tallspartyer.

Men det er nå uansett et faktum at det ble laget mye god musikk på 80-tallet, og denne konserten har samlet sammen noen av verdens største artister - ever.

Det høres ikke ut som om du har hørt om Live Aid. Hvordan er det mulig?

Skrevet

Valgerd var jo en klassiker! Hehe!

Valgerd er en babe!

Skrevet

Tja, orginalen var ille nok, dette var hvertfalll ikke værre.

"Stjernene" i orginalen hadde funnet ut at siden de maks hadde 1 linje hver, måtte de gjøre det beste ut av det. Så de vrengte og vrælte så det hele ble en parodi! Denne gangen er det mer ukjente folk som er med, og det henger mer sammen som sang.

Men produksjonen.... sånne råharry 80-tallsgitarer burde aldri vises utenfor Melodi Grand Prix.

Helt uenig. Den første versjonen har i det minste nerve.

Det at du skriver "stjernene" vitner om ekstrem historieløshet. Vi snakker om noen av tidenes største pop-/rockestjerner her.

Skrevet

Hmf, jeg må være den eneste personen i verden som IKKE får til å høre den hersens sangen. Både i opera, ie og mozilla får jeg feilmeldig når jeg prøver, og det har jeg fått i flere dager nå *snurt*

Du skal ikke være lei deg for det. :)

Skrevet

Helt uenig. Den første versjonen har i det minste nerve.

Det at du skriver "stjernene" vitner om ekstrem historieløshet. Vi snakker om noen av tidenes største pop-/rockestjerner her.

Historieløst er det hvertfall ikke. Orginalversjonen var en oppvisning i posering og lite mer, og inneholdt "stjerner" som:

Paul Young, Simon Le Bon, Nick Rhodes og de andre Duran Duran gutta(?), Martin og Glenn fra Heaven 17, Holly Johnson fra Frankie Goes to Hollywood, størstedelen av Bananarama, Ultravox- og Spandau Ballet-folk, Johnny Fingers , Jody Watley, Dennis Thomas, Simon Crowe, og kronet med Boy George....

Sorry, jeg er redd det må være nostalgien og minnet som spiller deg et puss..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...