Gå til innhold

Do They Know It's Christmas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Historieløst er det hvertfall ikke. Orginalversjonen var en oppvisning i posering og lite mer, og inneholdt "stjerner" som:

Paul Young, Simon Le Bon, Nick Rhodes og de andre Duran Duran gutta(?), Martin og Glenn fra Heaven 17, Holly Johnson fra Frankie Goes to Hollywood, størstedelen av Bananarama, Ultravox- og Spandau Ballet-folk, Johnny Fingers , Jody Watley, Dennis Thomas, Simon Crowe, og kronet med Boy George....

Sorry, jeg er redd det må være nostalgien og minnet som spiller deg et puss..

De artistene som var med for 20 år siden, var Bananarama, Bob Geldof, Culture Club, David Bowie, Duran Duran, Eurythmics, Frankie Goes to Hollywood, Heaven 17, Human League, Kool and the Gang, Midge Urge, Paul McCartney, Paul Young, Phil Collins, Spandau Ballet, Status Quo, Sting, The Style Council, U2 og Wham.

Jeg vil faktisk påstå at dette er rimelig sterke navn. Kombinert med en kjapt innspilt men god låt, og et godt formål, resulterte det hele i tidenes desidert mestselgende singel.

Den nye vil sannsynligvis ikke engang bli spilt på de fleste radiostasjoner, nøyaktig som tilfellet ble med versjonen de forsøkte å spille inn på slutten av 80-tallet og som flertallet ikke engang husker.

Skrevet

Mens jeg leser denne tråden, trur du ikke at den kom på P4?

Den gamle var og er bedre

Skrevet

De artistene som var med for 20 år siden, var Bananarama, Bob Geldof, Culture Club, David Bowie, Duran Duran, Eurythmics, Frankie Goes to Hollywood, Heaven 17, Human League, Kool and the Gang, Midge Urge, Paul McCartney, Paul Young, Phil Collins, Spandau Ballet, Status Quo, Sting, The Style Council, U2 og Wham.

Jeg vil faktisk påstå at dette er rimelig sterke navn. Kombinert med en kjapt innspilt men god låt, og et godt formål, resulterte det hele i tidenes desidert mestselgende singel.

Den nye vil sannsynligvis ikke engang bli spilt på de fleste radiostasjoner, nøyaktig som tilfellet ble med versjonen de forsøkte å spille inn på slutten av 80-tallet og som flertallet ikke engang husker.

Hehe, det må være nostalgien som tynger, for nå roter du fælt.

Hverken Paul McCartney eller David Bowie var ned på den orginale Band Aid-sangen. Derimot er McCartney med på den nyeste. Og Band Aid-singelen fra 20 år tilbake er langt fra å være "tidenes desidert mestselgende singel", det er mange som har solgt mye mer.

De andre "meget sterke navnene" er for det meste det som kunne krype og gå blant synth-pop-bandene på 80-tallet. Mangler vel egentlig bare Howard Johnson og Thomson Twins (for ikke å glemme alles hockeysveis-favoritt Limahl). Dette er nok bare "meget sterke navn" hos de som vokste opp akkurat i den perioden.

Skrevet

Hverken Paul McCartney eller David Bowie var ned på den orginale Band Aid-sangen. Derimot er McCartney med på den nyeste. Og Band Aid-singelen fra 20 år tilbake er langt fra å være "tidenes desidert mestselgende singel", det er mange som har solgt mye mer.

De andre "meget sterke navnene" er for det meste det som kunne krype og gå blant synth-pop-bandene på 80-tallet. Mangler vel egentlig bare Howard Johnson og Thomson Twins (for ikke å glemme alles hockeysveis-favoritt Limahl). Dette er nok bare "meget sterke navn" hos de som vokste opp akkurat i den perioden.

http://www.80smusiclyrics.com/artists/bandaid.htm

Skrevet

Paul McCartney er jo til og med en av de som synger mest på den gamle versjonen. Starter låta gjør han også.

Det er mulig jeg blander litt sammen med We Are The World når jeg nevner Bowie, men McCartney er til og med en av de som synger mest på den originale versjonen.

Skrevet

Nei, Paul McCartney starter det hele.

Ellers husker jeg nå hvor David Bowie kommer inn i bildet. I den lengre versjonen av låta legges stemmen hans over når han forteller om hvor mange som sulter.

For øvrig er det lite 80-tallsnostalgi fra min side. Jeg hørte ikke på musikk hvor bandmedlemmene ikke hadde langt hår og flørtet med satan.

Skrevet

Paul McCartney er jo til og med en av de som synger mest på den gamle versjonen. Starter låta gjør han også.

Det er mulig jeg blander litt sammen med We Are The World når jeg nevner Bowie, men McCartney er til og med en av de som synger mest på den originale versjonen.

Du blander Paul McCartney med Paul Young (uten at jeg helt kan forstå hvordan akkurat det er mulig). Paul Young synger helt til Boy George kommer inn.

Paul McCartney synger ikke på sangen. Det gjør heller ikke David Bowie. Eller Holly Johnson. Derimot har de snakket inn noen hilsner.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ding dong, så var det jul. :-)

http://www.dagbladet.no/kultur/2004/11/30/416182.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...