Gå til innhold

lege eller noen..kan noen svare meg?


Gjest svak

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt endel..

har søkt til BUP nå.. i søknaden ble det skrevet: haster..

vet ikke om jeg er enig men..

har av og til tanker om.. dette må jeg komme meg ut av..

har mange ganger lyst til å gråte.. som nå.. for jeg vet hva som holder meg igjen.. det er ikke den eneste tingen men en ting som skremmer meg noe veldig for å gi slipp på dette..

mange har sagt at man legger på seg, hvis man har drevet på med dette en stund.. som jeg egentlig har.. vil ut men.. vil samtidig ikke legge på meg, for det er jo det som jeg prøver å unngå..

spm er, er det sant som de sier at man legger på seg, mye?

eller sier de det bare for å skremme..

er så sliten nå.. vil prøve å komme ut av dette, men samtidig ikke.. jeg må nok ha hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

steinansiktet

Hei Vennen !

fint at du vil begynne på veien mot å bli frisk !

Skjønner at det er skremmende.

Det sies det tar noen uker før en har fått en balanse.

sult-metthetsfølelsen oxo.

Mange legger på seg litt når en begynner å spise, men det er jo fordi at kroppen har stått på sparebluss så lenge. Når kroppen blir vant til at det blir tilført mat jevnt , vil forbrenningen øke igjen oxo !

(er helt sikker på det vennen !)

kan være lurt å starte opp med normal sunn bondekost, ikke la det gå så mange timer mellom hver gang du spiser rundt 4 timer mellom hvert måltid. Frukt å grønnsaker innimellom om du vil spise noe.

Passende mengde, men ofte er best !

kroppen trenger næringsstoffer , å når den får det jevnt vil forbrenningen øke.

Tror nok de som har sagt at de har lagt på seg masse ikke har tilført kroppen sin nok. langt mellom måltidene å spist lite en gang å mye neste gang -

Hmm- ble nok litt rotete dette vennen , Bare spør om du ikke forsto hva jeg mente !

*klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hun vanlige

Kanskje det ikke gjør noe om du legger på deg?

Og hvis du kommer ordentlig ut av en SF, så vil det kanskje ikke være så viktig for deg mer, om du har noen kilo mer enn du har i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære svak! Det er ikke nødvendig at du legger på deg så mye- dette er helt avhengig av at du får tilført/tar til deg "riktig mengde næring" i starten. Dersom du blir innlagt på sykehus vil du helt sikkert få en forsiktig oppstart, minimal mengde av mat og væske. Det mange opplever den første tiden etter en fasteperiode er væske i kroppen som oppleves som stor vektøkning. Dette normaliseres etterhvert dersom en fortsetter å ta til seg næring, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...