Gå til innhold

NHD - Barnepsykologi


Gjest Dulcinea

Anbefalte innlegg

Gjest Dulcinea

Jeg er en kvinne på 35 år som har en del angst og usikkerhet. Jeg har vært i terapi i snart ett år og har fått mye hjelp av det.

Det ser ut til at jeg tildels stanset i min utvikling etter et alvorlig trauma med påfølgende grov omsorgssvikt rundt 6-årsalderen, og at det er noe av grunnen til det som jeg sliter med nå som voksen.

Jeg er interessert i å forstå mer av meg selv som "seks-åring" for på denne måten hjelpe meg videre, og vil derfor gjerne vite noe om hvordan slike små barn tenker og reagerer når de blir utsatt for veldig vanskelige situasjoner.

Har psykiateren noen ord om dette, og kan han også henvise meg til noen bøker/artikler på f.eks. internett?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg får ofte spørsmål fra personer som ønsker å sette seg grundig inn i et tema. For disse tror jeg det er best å kjøpe seg en god (lære)bok. Det er vanskelig å finne gode, utfyllende og sammenhengende fremstillinger på nettet - og særlig dersom det ikke skal være på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ofte spørsmål fra personer som ønsker å sette seg grundig inn i et tema. For disse tror jeg det er best å kjøpe seg en god (lære)bok. Det er vanskelig å finne gode, utfyllende og sammenhengende fremstillinger på nettet - og særlig dersom det ikke skal være på engelsk.

HAr du noen mening om Erik Eriksons teori?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...