Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er en ung herremann på 20 år som har et problem med min penis som er en stor plage for meg. Periodevis så dukker det opp et slags hvitt lag av en eller annen ukjent substans på penishodet mitt. Dette hverken klør, svir eller er til noen annen irritasjon bortsett fra at det er ekstremt lite tiltalende ovenfor en potensiell partner. Prøver jeg å vaske det vekk eller kroppe det vekk så får jeg vekk en del men det er fortsatt mye igjen. Dette bruker å dukke opp og så forsvinne igjen. Nå har jeg hatt det i to uker men i dag er det borte vekk. Hva kan dette være? Sopp? Jeg har aldri hatt sex så det er ikke en kjønnssykdom. Hygienen min er topp og jeg vasker penisen min grundig med såpe minst 1 gang per dag.

Dette er et stort problem for meg og jeg håper å kunne få hjelp for det!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165654-sopp-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Høres ut som sopp-infeksjon. Typisk er det at huden kan være litt rød, mens det dannes et hvitlig belegg. Oppskriften på å få sopp er for mye vasking med for mye sterk såpe; kan altså lett bli en ond sirkel. Du kan kjøpe klotrimazol krem og smøre morgen og kveld i 3 uker. Kjøp en mild såpe som er beregnet på underlivet ( fåes også på apotek). Økt talg-produksjon kan også gi hvitlig belegg. Jo mer man vasker jo mer kan det bli av dette også..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165654-sopp-p%C3%A5-penis/#findComment-1079239
Del på andre sider

Høres ut som sopp-infeksjon. Typisk er det at huden kan være litt rød, mens det dannes et hvitlig belegg. Oppskriften på å få sopp er for mye vasking med for mye sterk såpe; kan altså lett bli en ond sirkel. Du kan kjøpe klotrimazol krem og smøre morgen og kveld i 3 uker. Kjøp en mild såpe som er beregnet på underlivet ( fåes også på apotek). Økt talg-produksjon kan også gi hvitlig belegg. Jo mer man vasker jo mer kan det bli av dette også..

Hei og takk for svar!

Det kan nok stemme ja. Jeg bruker allerede Asan-underlivssåpe, men det er mulig det er for mye å bruke det daglig? Jeg skal ta det til etteretning og neste gang det dukker opp skal jeg prøve salven du anbefalte.

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165654-sopp-p%C3%A5-penis/#findComment-1079296
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...