Gå til innhold

Hvem har ansvaret når ulykker skjer under øvelseskjøring?

Anbefalte innlegg

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article305495.ece

ser at det har skjedd en stygg ulykke under øvelseskjøring nå i kveld. La oss si at faren blir drept i denne kollisjonen, er hun som øvelseskjørte ansvarlig for dette da? Synes uannsett forferdelig synd på denne jenta og håper ikke jeg selv kommer over i feil felt når jeg øvelseskjører med faren min. Dere som kan reglene ordentlig: hvem har ansvaret her?

Fortsetter under...

Dette trenger jo ikke å være noen sin skyld.

Men hvem som generelt har ansvaret, f.eks. dersom jenta i et forsøk på å parkere totalvraker 5 biler (ja, det skjer faktisk!), er nok faren.

Glad jeg ikke har gjort slike feil under øvelseskjøringa enda, men frykter for det når det sitter en halvhysterisk mor ved siden av meg og kommenterer alt jeg gjør

Glad jeg ikke har gjort slike feil under øvelseskjøringa enda, men frykter for det når det sitter en halvhysterisk mor ved siden av meg og kommenterer alt jeg gjør

"men frykter for det når det sitter en halvhysterisk mor ved siden av meg og kommenterer alt jeg gjør"

I ditt tilfelle høres det ikke bare ut som om din mor må bære ansvaret, men også at hun kan være den direkte årsaken til eventuelle ulykker. :)

Hehe stefaren min pleide å kjederøyke da jeg skulle øvelseskjøre med ham..antar det var et tegn.... .)

Annonse

Jeg kjenner en familie, der en 17 åring var ute å øvelsekjørte med faren sin og lillebroren satt i baksetet. 17 åringen mistet kontrollen og krasjet, som resulaterte i at lillebroren døde. Helt forferdelig tragisk. Ingen ble holdt ansvarlig. Jeg er ganske sikker på at det er straff nok å måtte leve med seg selv etter en slik ulykke.

Hehe stefaren min pleide å kjederøyke da jeg skulle øvelseskjøre med ham..antar det var et tegn.... .)

hehe... han jeg pleide å øvelseskjøre med brukte å si " huff nå trenger jeg en valium... eller tre" hehe...

Men det er mange mange år siden nå:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...