Gå til innhold

Jobbe utenlands med barn

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt en 'hemmelig' drøm om å reise vekk fra dette kalde landet (og alt det hvite derute) og jobbe med barn for en periode. De fleste har kanskje fått det med seg at jeg har høy utdannelse som spesialpedagog og behersker engelsk ganske godt. Har lenge prøvd å følge med på finn.no, men så langt uten resultater. Nå vil jeg gjøre alvor av disse tankene, men vil også ha tid til å planlegge og bevare rettighetene herhjemme. Noen som har råd til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165672-jobbe-utenlands-med-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Sjekk sidene til http://www.nrc.no/ (Flyktningerådet), hvis du er interessert i den type arbeid. Det er ofte lettere å beholde rettighetene sine i Norge hvis man jobber for en slik organisasjon enn i det private næringsliv.

Hvis du bor i et annet EØS-land, så skal alle opptjente rettigheter (pensjon) enten kunne overføres til Norge, eller bli utbetalt.

Lykke til!

Med vennlig hilsen

Hei,

Sjekk sidene til http://www.nrc.no/ (Flyktningerådet), hvis du er interessert i den type arbeid. Det er ofte lettere å beholde rettighetene sine i Norge hvis man jobber for en slik organisasjon enn i det private næringsliv.

Hvis du bor i et annet EØS-land, så skal alle opptjente rettigheter (pensjon) enten kunne overføres til Norge, eller bli utbetalt.

Lykke til!

Med vennlig hilsen

Kom innpå linker til Colombia og Sri Lanka, begge land like interessant pga. personlige bekjentskaper. Men har værti kontakt med Flyktnignerådet flere ganger og alltid blitt avvist. Er det fordi jeg er for dum eller har de for mange søkere?

Kom innpå linker til Colombia og Sri Lanka, begge land like interessant pga. personlige bekjentskaper. Men har værti kontakt med Flyktnignerådet flere ganger og alltid blitt avvist. Er det fordi jeg er for dum eller har de for mange søkere?

Hei,

Jeg tipper det er fordi de ikke kjenner deg, og at mye av dette går på nettverk og bekjentskap. (Egentlig ikke så overraskende - hvis man skal sende noen til å bemanne et kontor 5000 km vekke, så velger man ofte noen man kjenner).

Ikke gi opp - hold kontakten slik at du blir kjent med folk.

Husk også at NORAD finansierer flere organisasjoner, og at det kan være en mulighet.

UDI sender jo også ut folk.

Med vennlig hilsen

Annonse

Hei,

Jeg tipper det er fordi de ikke kjenner deg, og at mye av dette går på nettverk og bekjentskap. (Egentlig ikke så overraskende - hvis man skal sende noen til å bemanne et kontor 5000 km vekke, så velger man ofte noen man kjenner).

Ikke gi opp - hold kontakten slik at du blir kjent med folk.

Husk også at NORAD finansierer flere organisasjoner, og at det kan være en mulighet.

UDI sender jo også ut folk.

Med vennlig hilsen

Tusen takk Sør skal fortsette å holde kontakten. Det er bare frustrerende å ikke vite hvordan jeg skal bli kjent.

jeg studerer også spesialpedagogikk og kunne tenke meg å jobbe i utlandet en stund. Vet ikke om du holder på med noen doktorgrad, men du kunne jo kanskje søke på noen universiteter i USA og Australia, hvor de tar i mot stipendiater.

Eller kanskje Norad kunne ha noen jobb ledig i noen av sine utviklingsland. Vil gjerne høre det om du skulle få noen treff der.

lykke til:)

Denne er ny i dag! :D

http://www.finn.no/finn/job/object?id=4861108&sid=610750111594201&pos=4&rub=18

Men det var kanskje litt "lengre vekk" enn du tenkte deg?

Med vennlig hilsen

Tusen takk, dette er akkurat noe jeg kunne tenke meg. Søker på den i hvert fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...