Gå til innhold

bmi 28

Gjest Vil ikke si nicket nå

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke si nicket nå

I en alder av 21 år har jeg en bmi på 28. Har aldri vært tynn, men dette begynner å bli ille. Jeg har prøvd å slanke meg, egentli hele livet, men det har blitt mer som en uoppnåelig drøm... Jeg er ofte deprimert, og da glemmer jeg slankinga fordi den ikke gir resultat. Jeg innser at jeg trenger hjelp.

Vil en lege kunne hjelpe meg med noe slankemedisin? Eller vil han bare be meg om å skjerpe meg når det gjelder mat og godteri? Jeg er livredd for å bli avvist av legen, derfor har jeg aldri vært hos fastlegen min.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165685-bmi-28/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke slankemedisiner med en BMI på 28, med mindre du virkelig er i faresonen for å utvikle diabetes el.lign. Normalt er det en BMI-grense på 30 for å få Xenical eller Reductil.

Hva med å prøve et Libra-kurs eller Grete Roede?

LIBRA-kurs er virkelig til å anbefale!!!!

Jeg gikk ned 5 kg på 2 uker! :))) Blir kjempe motivert på dette kurset. Det er ikke en slankekur, men en omstilling av livsstilen din! Det går ut på å spise nok fiber, drikke mye, ha regelmessige måltid! Det som er greit, er at det står svart på hvit forslag til ukesmenyer!

Prøv dette før du går til legen!!!

Legen kommer antageligvis til å be deg om å skjerpe deg........typisk leger! :)))

Stå på! Bare spør dersom du lurer på noe!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165685-bmi-28/#findComment-1078650
Del på andre sider

Du skal ALDRI slanke deg, det er bare tull og vil ikke fungere.

Kutt all unødvendig spising av snop, mcdonalds mat, drikking av brus osv.

Kom deg i aktivitet, gå turer, meld deg på idretter osv.

Da vil du ikke bare gå ned i vekt, du vil bli strammere overalt og vil gå mer overskudd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165685-bmi-28/#findComment-1078694
Del på andre sider

Du skal ALDRI slanke deg, det er bare tull og vil ikke fungere.

Kutt all unødvendig spising av snop, mcdonalds mat, drikking av brus osv.

Kom deg i aktivitet, gå turer, meld deg på idretter osv.

Da vil du ikke bare gå ned i vekt, du vil bli strammere overalt og vil gå mer overskudd.

Det er kanskje lett for deg å si! Er du overvektig??

Jeg er selv overvektig, og jeg forstår "vil ikke si nicket nå"!!!

Det hjelper oss ingen verdens ting at folk ber oss om å skjerpe oss, kutte ut snop, spise sundt og ikke minst trimme! Er det rart at overvektige personer har dårlig selvtillit??

Det som trengs er å snakke med personer som opplever det samme, få motivasjon, sette realistiske mål. deretter spise sundere som igjen vil føre til økt selvtillit, motivasjon, velvære og energi som øker lysten til å bevege seg og bruke kroppen!

Trim, kutte ut snop og spise sund mat er "stygge " ord for meg!!!

Jeg gikk som sagt ned 5 kg i løpet av 2 uker. På de to ukene har jeg spist Mc Donald mat, kaker, mye snop og drukket brus!!! Hele poenget er at man bør få oss sammensatte måltid, med alle næringsstoffene man trenger + mye vann!!!!! DA slanker man seg!!!

Uff.....dette ble et teit innlegg.....men jeg mener hvert ord! Jeg retter ikke dette personlig mot deg "petter smart"! :))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165685-bmi-28/#findComment-1078738
Del på andre sider

Gjest ikke nick jeg heller

Jeg har gått ned 5 kg på 7 uker. Har meldt meg inn på et sånt matregistreringsprogram.

Det er ganske mye jobb, men det er utrolig opplysende. Du legger inn alt du spiser, du kan spise hva du vil, men når du ser at du kan spise en stor tallerken salat med kjøtt, oliven og masse annet godt for samme kaloriinntak som en sjokolade så er det ikke så vanskelig å velge.

Du legger også inn det du måtte gjøre av trening, og da kan du spise mer. Det er lagt opp til at du skal spise 500 kcal mindre enn du forbruker og på den måten går du ned 1/2 kg i uken, noe mer er ikke lurt da er det vanskelig å holde seg der.

Jeg har som sagt holdt på i 7 uker nå og er stort sett ikke veldig sulten, det hender jeg er fysen på noe godteri og da spiser jeg det istedenfor annen mat.

Anbefales virkelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165685-bmi-28/#findComment-1078752
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurerjeg

Jeg har gått ned 5 kg på 7 uker. Har meldt meg inn på et sånt matregistreringsprogram.

Det er ganske mye jobb, men det er utrolig opplysende. Du legger inn alt du spiser, du kan spise hva du vil, men når du ser at du kan spise en stor tallerken salat med kjøtt, oliven og masse annet godt for samme kaloriinntak som en sjokolade så er det ikke så vanskelig å velge.

Du legger også inn det du måtte gjøre av trening, og da kan du spise mer. Det er lagt opp til at du skal spise 500 kcal mindre enn du forbruker og på den måten går du ned 1/2 kg i uken, noe mer er ikke lurt da er det vanskelig å holde seg der.

Jeg har som sagt holdt på i 7 uker nå og er stort sett ikke veldig sulten, det hender jeg er fysen på noe godteri og da spiser jeg det istedenfor annen mat.

Anbefales virkelig.

Hvor finner man et slikt matregistreringsprogram?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165685-bmi-28/#findComment-1078878
Del på andre sider

Gjest ikke nick jeg heller

Hvor finner man et slikt matregistreringsprogram?

Jeg har meldt meg inn i somebody.no. Det koster litt. 390 kroner for 3 måneder.

Det er som sagt litt jobb for å registrere alt du spiser, men jeg går ned og syns det er verdt det.

Har 10 kg til å gå ned og det skal jeg gjøre over 20 uker og uten å sulte meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165685-bmi-28/#findComment-1078882
Del på andre sider

LIBRA-kurs er virkelig til å anbefale!!!!

Jeg gikk ned 5 kg på 2 uker! :))) Blir kjempe motivert på dette kurset. Det er ikke en slankekur, men en omstilling av livsstilen din! Det går ut på å spise nok fiber, drikke mye, ha regelmessige måltid! Det som er greit, er at det står svart på hvit forslag til ukesmenyer!

Prøv dette før du går til legen!!!

Legen kommer antageligvis til å be deg om å skjerpe deg........typisk leger! :)))

Stå på! Bare spør dersom du lurer på noe!!!

Klarte du virkelig å gå ned 5 kg på 2 uker?

Hvordan?

Har slitt lenge med å gå ned, men står bom fast.

Er 165 høy og veier 71 kg. Må ned til minimum 65 for å få en operasjon..

Kan du gi meg oppskriften på den kuren?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165685-bmi-28/#findComment-1079090
Del på andre sider

Hadde vel tilsvarende BMI jeg og for et par år siden. Men det gikk seg til... Nå ligger jeg på 19,5 og er nesten ganske fornøyd (selv om jeg har litt kosemage:)

Det jeg tror er det viktigste er å tenke litt over hvor mange kcal du egentlig får i deg i løpet av dagen, i forhold til hvor mye du forbrenner.

For all del, du kan bannlyse sjokolade, chips, brus, osv, men det er ikke sikkert at det hjelper visst du f.eks. likevel spiser altfor mange skiver med grovbrød i løpet av en dag. Sunn mat er ikke sunt hvis du har et for høyt inntak av det.

Selv tillater jeg meg litt snop, chips, brus, osv, i ny og ne. Hvis jeg ikke gjør det så blir det bare til at jeg får spisekick tilslutt, og det er ikke noe særlig.

Deppa sa du..? Vel... Gå ut en tur, finn på noe morro, få tankene bort fra mat.

Og pass for all del på å spise nok proteiner :)

Jeg drikker også mye te når jeg f.eks. kjeder meg og ikke helt vet hva jeg skal ta meg til... Tidligere ville jeg nok spist.

Og litt aktivitet er ikke så dumt, selv om det ikke er så lett å få ting til alltid.

Bare ikke stress for mye med ting heller. Du er sikkert fin sånn som du er :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165685-bmi-28/#findComment-1079113
Del på andre sider

Hadde vel tilsvarende BMI jeg og for et par år siden. Men det gikk seg til... Nå ligger jeg på 19,5 og er nesten ganske fornøyd (selv om jeg har litt kosemage:)

Det jeg tror er det viktigste er å tenke litt over hvor mange kcal du egentlig får i deg i løpet av dagen, i forhold til hvor mye du forbrenner.

For all del, du kan bannlyse sjokolade, chips, brus, osv, men det er ikke sikkert at det hjelper visst du f.eks. likevel spiser altfor mange skiver med grovbrød i løpet av en dag. Sunn mat er ikke sunt hvis du har et for høyt inntak av det.

Selv tillater jeg meg litt snop, chips, brus, osv, i ny og ne. Hvis jeg ikke gjør det så blir det bare til at jeg får spisekick tilslutt, og det er ikke noe særlig.

Deppa sa du..? Vel... Gå ut en tur, finn på noe morro, få tankene bort fra mat.

Og pass for all del på å spise nok proteiner :)

Jeg drikker også mye te når jeg f.eks. kjeder meg og ikke helt vet hva jeg skal ta meg til... Tidligere ville jeg nok spist.

Og litt aktivitet er ikke så dumt, selv om det ikke er så lett å få ting til alltid.

Bare ikke stress for mye med ting heller. Du er sikkert fin sånn som du er :)

Har du gått fra en MBI på 28 til en BMI på 19,5? Imponerende, hvordan gjorde du det? Gikk du på noe spesiell diet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165685-bmi-28/#findComment-1079124
Del på andre sider

Har du gått fra en MBI på 28 til en BMI på 19,5? Imponerende, hvordan gjorde du det? Gikk du på noe spesiell diet?

Gikk ikke noe på noen spesiell diett nei. Men jeg har tatt dette over tid... Jeg var på mitt tyngste når jeg var rundt 15 år, nå er jeg 20. Ser faktisk ut som om vekten har stabilisert seg veldig bra også :) I tenårene var jeg sikker på at jeg kom til å være "feit" hele livet, men da tror man vel så mangt.

Det er vel mange ting man kan gjøre, men jeg sverger ihvertfall til disse tingene for å holde vekten på et greit nivå:

* Passer på å få i meg nok proteiner, og ikke for karbohydrater. Litt atkins/lindberg-inspirert, men jeg følger det absolutt ikke slavisk. Men mitt inntrykk er at hvis jeg holder blodsukkernivået mitt på et greit nivå, så har jeg ikke behov for å spise i tide/utide.

* Drikker en del vann

* Måltider hver 3 time

* Aktivitet. Jeg er ikke i så mye aktivitet, men mer enn tidligere ihvertfall

* Merker også at det er enklere å holde vekten når jeg ikke er deprimert, slik som jeg var før

* Drikker kaffe/te istedenfor å småspise når jeg kjeder meg

* Prøver å begrense meg når jeg skal forsyne meg med mat til hverdags

Osv, osv. Det finnes nok nok av ting som virker. Bare passe på at man ikke får i seg flere kalorier enn man forbrenner. Eventuelt mindre dersom man vil ned i vekt.

Å veie seg ofte er også greit, så har man en pekepinn på hvordan ting er (forutsatt at man ikke har skeiet ut med for mye mat dagene før.. Da virker det bare mot sin hensikt).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165685-bmi-28/#findComment-1079155
Del på andre sider

Gikk ikke noe på noen spesiell diett nei. Men jeg har tatt dette over tid... Jeg var på mitt tyngste når jeg var rundt 15 år, nå er jeg 20. Ser faktisk ut som om vekten har stabilisert seg veldig bra også :) I tenårene var jeg sikker på at jeg kom til å være "feit" hele livet, men da tror man vel så mangt.

Det er vel mange ting man kan gjøre, men jeg sverger ihvertfall til disse tingene for å holde vekten på et greit nivå:

* Passer på å få i meg nok proteiner, og ikke for karbohydrater. Litt atkins/lindberg-inspirert, men jeg følger det absolutt ikke slavisk. Men mitt inntrykk er at hvis jeg holder blodsukkernivået mitt på et greit nivå, så har jeg ikke behov for å spise i tide/utide.

* Drikker en del vann

* Måltider hver 3 time

* Merker også at det er enklere å holde vekten når jeg ikke er deprimert, slik som jeg var før

Osv, osv. Det finnes nok nok av ting som virker. Bare passe på at man ikke får i seg flere kalorier enn man forbrenner. Eventuelt mindre dersom man vil ned i vekt.

Å veie seg ofte er også greit, så har man en pekepinn på hvordan ting er (forutsatt at man ikke har skeiet ut med for mye mat dagene før.. Da virker det bare mot sin hensikt).

Tusen takk for svar. Kjempe bra det du har klart.

Jeg har bare et spørsmål til, hvorfor er det viktig å spise en del proteiner? Jeg vet at for mye karbohydrater ikke er bra så jeg prøver å unngå det ihvertfall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165685-bmi-28/#findComment-1079185
Del på andre sider

Annonse

* Drikker en del vann

* Måltider hver 3 time

og hva slags mat spiser du hver tredje time? Kan du gi meg noen forslag til mellom-måltider?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165685-bmi-28/#findComment-1079187
Del på andre sider

Klarte du virkelig å gå ned 5 kg på 2 uker?

Hvordan?

Har slitt lenge med å gå ned, men står bom fast.

Er 165 høy og veier 71 kg. Må ned til minimum 65 for å få en operasjon..

Kan du gi meg oppskriften på den kuren?

e-mail: [email protected]

eller

www.libra-helse.no

Dette kurset er kjempe bra!!!!! Teller ikke kalorier eller noe slikt! Har en lyst på noe snop en dag....så versågod!! :) Målet mitt var å gå ned 5 kg til jul......trodde alldri at det skulle gå så fort!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165685-bmi-28/#findComment-1079191
Del på andre sider

e-mail: [email protected]

eller

www.libra-helse.no

Dette kurset er kjempe bra!!!!! Teller ikke kalorier eller noe slikt! Har en lyst på noe snop en dag....så versågod!! :) Målet mitt var å gå ned 5 kg til jul......trodde alldri at det skulle gå så fort!!!

Hei! Har lagt igjen melding til deg på meldinger-forumet også.

Har du en mailadresse jeg kan treffe deg på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165685-bmi-28/#findComment-1079197
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...